aptitude kullanıpta memnun olan var mı?

Merhaba
3 4 sefer aptitude kullanma girişimim oldu ama bir türlü memnun kalmadım. Özellikle debianı baştan kurup aptitude kullanmayı denedim. Bir keresinde cd den kurulum yapıyordum. İlk andan itibaren aptitude u kullanayaım dedim. Ama o da ne.. Aptitude gnome olsun x-window-system olsun sistemin bel kemiği olan paketleri kaldırmaya başladı. Hemen Ctrl-C ile çıktım. Daha sonra bi şekilde cdlerimdeki gnome ile ilgili bir paketin okunmadığı için buna bağımlı paketlerin kaldırıldığını anladım. Yani aptitude pireye kızıp yorganı yakabiliyor. Halbuki en azından böyle önemli paketleri kaldırırken kullanıcıya sorması gerekmez mi?
Ayrıca Özellikle unstable da zırt pırt paketleri kaldırıp duruyor.

--
Mehmet Recep Türkoğlu
İTÜ Maden Müh.