Re: Testing'e Bir Haller Oldu.. ;-(

Alper KANAT yazmış:

Merhaba,

Testing deposundan yeni GNOME 2.8 kurdum gnome-core ile.. Maalesef testing eski kararlılığını yitirmiş durumda Sarge'ın kararlı olmasından dolayı.. Gerçi kendimle çelişiyorum aslında çünkü normal olanı da bu belki de.. Ama gene de hem güncellik, hem de kararlılık istiyorum ben Debian'dan, bu nedenle de testing kullanıyorum. Gerçi unstable bana daha uygun.. X.Org, Gaim 1.4.0, gDesklets 0.35.1 vb hep orada... Can sıkıcı bir durum.. Unstable sistemi baya kötü yapıyor. Saçma sapan hatalar çıkıyor.

Testing desen, Oturumlar ve XScreensaver seçenekleri kayıp şu anda.. Ayrıca en önemli sorunlarım arasında olan bir diğer şey ise FAM çalışıyor gözüktüğü halde kesinlikle herhangi bir güncelleme vb yapmıyor. Çekirdeğimde dnotify kapalı, onun yerine inotify var. /dev dizini altında inotify dosyası da udev tarafından oluşturulmuş durumda... Gamin de çalışmıyordu aynı şekilde... Sıkıldım artık bu sorunlardan ya... Netten de çözüm bulamaz oldum. Google, hep eski bilgileri veriyor arama sonuçlarına..

Merhaba,
Öncelikle davetiye için teşekkür ederim, çok makbule geçti :)

Yaşadığınız sorunların benzerlerini ben de Etch de görüyorum, fakat şu an sizin de takdir ettiğiniz gibi bir geçiş yaşamaktayız. Az önce ben merak edip sordum kaç gündür niye güncelleme gelmiyor diye, master sunucu taşındığı içinmiş. Sanırım kısa zamanda dertlerimize deva olacak güncellemeler gelecektir... Gnome sorunlarınız 2.8, 2.10 a terfi sürecine girdiği için yaşanıyor. Şu ana güncel Gnome kullanan herkes bu problemi yaşıyor.

Tecrubelerime dayanarak, unstable paketlerin testing e çıkmasının çok da zaman almayacağını düşünüyorum, zaten şöyle bir bakarsanız paketlere, genellikle unstable ve testing in çok yakın versiyonlarla birbirini izliyor olduğunu, bazen aynı versiyonların iki sürüm içinde kullanılır olduğunu göreceksiniz.

Hep beraber biraz sabredelim (2 haftadır hemen hergün bug gönderiyorum :)), bu problemler kısa zamanda çözüme kavuşacaklar, listelerden takip ettiğim kadarıyla...

Iyi Çalışmalar
Murat Sağlam