Turkce karakter/klavye problemi! Tekrar..

XKB yapýlandýrýlmasý etkinleþtirilirken hata.
Muhtemelen dahili X sunucu sorunu.

X sunucu sürüm bilgisi:
The XFree86 Project, Inc
40300001
XFree 4.3.0 kullanýyosunuz.
Karmaþýk XKB yapýlandýrmasý ile ilgili bilinen
sorunlar var.
Daha basit bir yapýlandýrma deneyin ya da daha yeni
bir XFree yazýlým sürümü edinin.
Eðer bu durumu bir hata olarak bildirirseniz, lütfen
bunlarý ekleyin:
- xpop -root | grep XKB çýktýsý
- gconftool-2 -R
/desktop/gnome/peripherals/keyboard/xkb çýktýsý

Herkese merhabalar ,

X e giriste bu hatay alyorum, ayni sorundan muzdarip
bir arkadas daha msj atmisti fakat cozum yollari bende
bir ise yaramadi hemen belirtiyorm..

Debian Sarge , kernel 2.4 ile kurdum. Klavye de
tamamen ingilizce olarak basladi. Daha sonra,

dpkg-reconfigure locales ile UTF-8 i de ekleyerek,
birincil olarak onu sectim.

dpkg reconfigure console-data ile gerekli ayarlari
yaptim, (utf-8 sectigim icin "Q layout" sectim
mesela).

daha sonra dpkg-reconfigure xserver-xfree86 ile
gerekli admlari takip ederek tamamladim. (aslinda
sorun ekran cozunurlugu ayarlar icin ilkkez bu komutu
calistirdiktan sonra olusmustu)..Bir tek "ekran karti
veriyolu tanimlayicisini girin" secenegini belirmedim,
cunku ne girecegimi bilemiyordum.

Uygulamalar-masa ustu tercihleri-klavyeden gerekli
ayarlar yaptm (pc105 klavye seciyorm v.s.)

son olarak "setxkbmap -layout tr" dedigimde tum
sorunlar duzeldi. yalnz bilgisayar kapatip actigimda
ise tekrar biraz degiserek sorun geri geldi. Su anda
klavyemde turkce karakterler calsmyor, fakat *-/()=)
v.s. gibi figurler olmas gereken yerlerinde. Yani
sadece turkce karakterler cikmiyor .

Bu adimlari listede benzer sorunlari yasayan
arkadaslara verilen cevaplara gore, ve "debian-tr.org"
taki bilgilere gore yaptim.Hepsini pespese degilde.
Sirayla biri olmadiginda digerini 2-3 defa deneyerek
yaptim.

Listede xorg.conf dosyasinda degisiklikten
bahsedilmis, yalnz bende oyle bir dosya belirtilen
dizinde yok (/etc/X11...) sanrm xorg kullanmiyorm..
Gnome un hangi versiyonunu kullandimi da bulamadim..

simdiden tesekkurler,

gorusmek uzere..

http://www.yahoo.com/r/hs