ssh'da şifresiz giriş ile ilgili

arkadaşlar meraba,

biraz önceki e-posta'yı attıktan sonra ilginç bir durumla karşılaştım. ssh ile bağlandığım makinede oluşturduğum .ssh dizinin dosya iznini 600'e ayarlamayı unutmuşum.

chmod 600 .ssh

diyerek ayarladım.

ayarlamayı yaptıktan sonra, ssh bağlantısını kesip yeniden giriş yapmayı deneyince benden şifre istedi, muhtemelen komut satırına düştüğüm kullanıcının giriş şifresidir diyerek o şifreyi verdim, ve bağlandım. daha sonra .ssh dizininin içine gireyim dedim, ama "Erişim engellendi" hatası aldım.

skinner@mainquartet:~$ ls -al|grep .ssh
drw-------  2 skinner skinner 4096 2005-09-13 14:36 .ssh
skinner@mainquartet:~$ cd .ssh
-bash: cd: .ssh: Erişim engellendi

bu dosyanın izini dosyanın sahibi tarafından okunabilir ve yazılabilir olduğuna göre, erişimin engellenmesi mantıksız değil mi? bilmediğim birşey mi var? ama root olarak girilebiliyor.

ne zaman .ssh dizininin izinini 755'e ayarlayınca kullandığım makinemden diğerine ssh ile bağlanmaya çalışınca, bağlanmaya çalıştığım makinadaki kullanıcının giriş şifresi sorulmuyor, ve şifresiz bağlantı yapmış oluyorum.

bunların sebebi nedir acaba?

iyi çalışmalar.