SORULAR/SORUNLAR

*

Merhabalar ben belli bir süre Debian ve Ubuntu üzerinde çalıştım.Şu anda kendimce sorun ettiğim bazı sorular var ve bunları toplu bir şekilde yazıp sorunun sonunda (parantez içinde) bu sorunun hangi dağıtımda nüksettiğini belirteceğim.Sorulara/Sorunlara vereceğiniz cevaplar için teşekkürler.

1)Kurulumu tamamladıktan sonra bir çok dağıtımda ses kartı hazır bir şekilde sistem açılırken Debian 3.1a kurulu sistem Creative Sound Bleaster Audio PCI ses kartımı kullanıma hazır bir şekilde sunmuyor.Fakat yine Debian tabanlı olan Ubuntu kurduğumda herşey normal bir şekilde çalışıyor.(Hiç sanmıyorum ama belki kurulum şekli önemli olabilir.Burada bahsettiğim kurulum için ftp.linux.org.tr adresinden Debian 3.1a CD'lerinin ilk ikisini çektim ve kurulumu linux26 yazarak başlattım.Yani expert moda girmedim.Kurulum tamamen bu iki CD ile tamamladım.Zaten paket seçimi aşamasında "Masaüstü"yü seçmiştim.Diğer CD'lerden hiçbirini istemedi.)(Debian)

2)CD-ROM sürücüm 52X olmasına rağmen sistem açılışında 48X olarak yazıyor.(Debian ve Ubuntu)

3)Totem'e VCD oynattıramıyorum?Rhythmbox'a ise mp3 çaldıramıyorum?(Debian ve Ubuntu)

4)Conexant chipsetli bir HSF modemim var bu donanım için linuxant web sitesinden Debian için gerekli olan sürücüleri indirdim bu sürücüleri Ubuntu'da kullanıyorum güzel bir şekilde sistem internete çıkıyor.Fakat aynı sürücüler Debian'da işe yaramıyor.Gnome ağ aracı ile hiç arama yapmazken; KPPP ile arama yapıyor fakat bu sefer de beklenmedik bir şekilde bağlantınız kesilmiştir gibi bir hata alıyorum.(Debian)

5)NVIDIA Riva TNT M64 32MB bir ekran kartım var.NVIDIA web sitesinden linux driverlar ile ilgili readme.txt dosyasında desteklenen donanımlar ile ilgili bölümde bir kaç değişikliğe gidilmiş.Bu dökümandan anladığım kadarı ile benim ekran kartıma olan destek kaldırılmış.Benim sorum eğer ben internet bağlantımı sağlar Debian depolarını kullanarak nvidia-glx kurarsam sistem ekran kartımı tanır mı tanımaz mı?Ubuntu depolarından kurulum yaptığımda tanımıyordu; fakat bu benim kendi beceriksizliğim de olabilir.(Debian ve Ubuntu)*

*
6)Birde unutmadan şunu yazayım sistem saati ile hep sorun yaşamışımdır.Sistemi kurarım sistem açılır; saat bios saatinden tam 3 saat ileri atar kendini.Saati değiştiririm bu sefer bios 3 saat geri gider.Böyle yapmak yerine ayarlardan UTC kullanı seçerim saatler aynı olur.Şimdi herşey yolunda gibi gözüküyor değil mi?Hayır şimdi de uygulamalar bu UTC değişikliğini görmüyor.Ben bu mail ile uğraştığımda gerçek saat 23:..'yı gösteriyordu.Fakat maili kaydet diyorum.Kaydedince kayıt saati bölümünde 3 saat sonrasını gösteriyor.Aslında gördüğüm kadarı ile bir çok kişide bunu aşamamış; yada bunun farkında değil.Gönderdiğiniz maillerin gidiş saatlerine bakın neden bahsettiğimi daha iyi anlarsınız.*

*
NOT:Sorulara sadece şunu-bunu yap sorunun hallolur şeklinde cevap yazmak yerine mümkünse nasıl yapacağımıda açıklarsanız sevinirim.*

*
Herkese kolay gelsin.

**
TEŞEKKÜRLER**.