Re: Acik kaynak kod lisansi sorusu

Derdim biraz su, eger gunun birinde ilham gelir de cok cin bi fikirle
uyanirsam, bunu herkezin kisisel olarak tepe tepe kullanmasini isterim
tabi. Ama tomarla parasi olan bi sirketin deli gibi reklam yapip guzel
bi pazarlama kampanyasiyla benim yapmaya calistigim seyleri yapip beni
engellemesi biraz sinir bozucu olabilir.
GPL'den biraz daha bencil bi lisansdan bahsediyorum yani :)

GPL-fanatigi sapkami bi yana birakirsam, bu sorunun cevabi bence
yazdiginiz seyi siz aslinda 'shareware' turunden ve binary-only
yayinlamak zorundasiniz.

Ya da, "mutlaka acik kaynak kod olacak ama ardindan da sadece
ben hizmet verecek ve parasal meyvalarini ben toplayacagim"
diyorsaniz, tek makul yolu ya yazilimi sizden baska kimsenin
anlamayacagi kadar karisik (obfuscated) yazmak/yayinlamak
olabilir.

Ya da GPL olmakla beraber kullaniciya kaynak kodunu okkali bir
bedelle satarak halledebilirsiniz, belki. Buradaki faraziye,
okkali bir bedel odemis bir kullanicinin bunu baskalarina tam
anlamiyla bedava devretmeyecegidir..

Biraz anti-GPL'imtrak <g> ama zaten GPL de bir din degil ki...