17 - 15 inç Monitor ayarı

Merhaba,

Bir arkadaşıma Sarge kurdum. Kurulum yaptığım yerdeki monitor 17'' Hp. Ancak
Bilgisyarı eve götürdüğünde evdeki 15'' noname (Mercury Pc) monitörü sorun
çıkarmış xwinow da. Ben daha önce bu problemi dpkg-reconfigure
xserver-xfree86 ile çözmüştüm (kendi makınalarım birinde) ancak bu sefer
çözüm işe yaramadı sanırım yeni monitorü probe edip otomatik tanımıyor dpkg
standart 15'' monitörü seçmek de problemi çözememiş. Monitörün markası
olmadığı ve kutu kitapçığı vs.ç bulunmadığı için xfree86-4.conf dosyasına
direkt olarak tarama frekanslarını girme şansımda yok. Belki monitörü probe
edip tarama frekanslarını otomatik tesbit eden bir program vardır ama buna
benzer bir durumla daha önce hiç karşılaşmadım. Önerilerinizi bekliyorum.
Yanıtlar için şimdiden teşekkürler.