vmware üzerine ölümcül sorular

1. bilgisayarı açıp kapadığımda vmware-config dosyamda bazı problemler çıkıyor sanırım çünkü her restarttan sonra bu dosyayı tekrar ayarlamam gerekiyor vmware' ın çalışabilmesi için, aksi taktirde çalışmıyor.

2. vmware ile xp_pro çalıştırıyorum. Sormak istediğim konu driver konusu. Acaba ekran kartı, ses kartı, monitör vs.. driverlarını yüklemem lazım mı virtual sisteme. Anladığım kadarıyla ana sistemin kullandığı driverları emule ederek kullanıyor ve sanırım gerek yok. Ancak örneğin PES3 yüklemek istedim ve ekran çözünürlüğünün yeterli olmadığını, o yüzden oyunun yüklenemeyeceğini söyledi.

3. bir cd taktığımda debian da virtual sistem de (xp) cdyi görüyor ve çalıştırıyor, ancak bu cdyi çıkarıp farklı bir cd taktığımda debian cdyi doğru okumasına rağmen xp sanki yine ilk cd takılmış gibi onun içeriğini çıkarıyor ekrana.

4. vmware'da xp için memory kısmını 256mb olarak ayarladım. (recommended olan buydu.) Bu ram olayı tam olarak ne ifade ediyor. Makinemde 1024mb ram var. vmware'da 256mb olarak belirlediğimde ramin 256'sını xp (virtual), 768'ini debian kullanacak anlamına mı geliyor. Yoksa tüm ram yine ortaklaşa mı kullanılıyor?

5. şimdi diskte normalde bir adet xp (virtual olan değil ),bir adet de debian yüklü. xp'yi vmware ile çalıştırabildiğime göre artık xp'den kurtulma zamanı gelmiştir. xp'ye ihtiyacım olduğunda vmware ile oluşturduğum virtual olanı kullanabilirim.
Şimdi sorum şu.
sda7 swap alanı ve sda8'de de debian var.
ben xpnin kurulu olduğu ve ntfs formatında olan c(sda1) ve diğer dosyalarımın olduğu d(sda5) ve e(sda6)'yi uçurup, ext3 formatında bir disk elde etmek istiyorum burdan. Daha sonra da vmware ile çalıştırdığım ve disk boyutunu 4gb verdiğim alanın boyutunu artırmak.

6. vmware ile oluşturduğum xp'yi /home/koray/Windows XP Professional dizinine bağladım. Acaba güvelik ya da farklı gerekçelerle home dizini dışında başka bir dizine bağlasam daha mı iyi olur? Yoksa herhangi bir fark ya da sorun teşkil etmez mi?

Sanırım soru olayını abarttım. :)

Sorularımla boğmadığımı umarak iyi çalışmalar dilerim.
koray