kernelim boot olmadı

Ömrümde hiç kernel derlememiş biri olarak sırf merakten ben de kernel derleyeyim dedim  ve http://www.ceviz.net/index.php?case=article&id=425 adresindeki yönergelerle kernelimi derledim. Sorunlar şunlar:
1-)Kernelim boot olmadı. Verdiği hata mesajı "unable to mount root filesystem" benzeri birşey. (Bu arada o mesaja yani sistem açılışında çıkan mesajlara  tekrar nerden bakabilirim)
2-)Derlemeden önce menuconfig 'de hem apm yi hem de acpi yi aktif ettim sorun bundan kaynaklanmış olabilir mi? Veya bu bir sorun oluşturur mu?
3-)Debianın standart kernelinde boot ederken "shpchp" diye bir modülle ilgili bir hata mesajı veriyor. Sanırım o modülü yükleyemiyor. Bunun için yeni kernel derlememe gerek var mı yoksa halihazırdaki kernele bu modülü ekleyebilir miyim?
4-)Bazı belgelerde moduleasistance ile ilgili uygulamalara rastlıyorum. O belgelerde yönergeleri takip ederek işimi hallediyorum ama module asistance ın tam olarak nasıl kullanıldığını bilmiyorum. Bununla ilgili güzel bir belge var mı?
Teşekkürler