Re: ubuntu cdleri

Merhaba,

* Enver ALTIN [2005-05-12 23:33:15+0300]

> Recai hocam, aslını istersen ben buna katılamıyorum, bence (kendi akıl
> sağlığımız açısından) Ubuntu'nun dağıtımına daha fazla özen göstermek
> gerekli :) Ben de Debian kullanıyorum, vazgeçmeye de niyetim yok, ama
> açıkçası Ubuntu'nun da sokaktaki adam için inanılmaz pratik ve Debian'a
> kıyasla daha kullanışlı olduğunu düşünüyorum :)

Tavrim dusmanca algilanmasin, en azindan keybuck kadar insafsiz olma
niyetinde degilim ;-)  Latifeli bir uslupla ciziktirdigim cevabi da her
unsuruyla resmi bir durus ciddiyetinde algilamayin ayrica (boyle resmi
bir sifatim da yok) :-)  Sistematik hale gelmemesi kaydiyla _belirli_
Debian turevlerinin stand ziyaretcilerine bagislanmasina itirazim
olamaz.  Fakat...  (Musaadenle senin degerlendirmelerini kucuk capta bir
"Stand manifestosu" olusturmak icin bir firsata donustureyim. :-)

Bir aksilik olmazsa bu yil ilk defa acilacak Debian standinin, en
azindan umidimiz o dur ki, gormesini arzuladigim(iz) bir islevi var:
manifestosuyla, gorselleriyle Debian'in tanitimini yapmak; Internet'teki
tuzel kisiligini (elimizden geldigi olcude) cismanilestirmek.  Standin
-kendi kanaatimi soylemem gerekirse- esas misyonu, gorece daha kullanici
dostu dagitimlar marifetiyle Linux ve Ozgur Yazilimi tanitmak olmamali;
bu misyon zaten Senligin bizatihi kendi varlik nedeni ve oyle buyuk bir
misyonu tek basina Debian standinin omuzlamasi takatimizi de asar :-)
Bizim amacimiz bu ust misyona hizmet edecek bir alt sube nevinden Debian
gibi cok onemli bir rengi vurgulamak, evangelistligini yapmak (olmali).

Arka kapaginda, on kapaginda, icteki yuzunde tek bir Debian sozcugu
goremedigim bir CD paketinin[1] (her ne kadar toprak rengi arka planda
"siyah, beyaz elele" temasini begensem ve asiri yeni (TM) kullanicilara
tavsiye etsem de) _sistematik_ sekilde Debian standinda dagitilmasi bu
amacla ortusmuyor.  (Genel bir cati kurmak adina konusuyorum; ne senin,
ne de elindeki Ubuntu CD'lerini halisane bir niyetle dagitmak
istegindeki arkadasimizin aksini dusundugunu veya boyle bir teklifi
oldugunu soylemiyorum.)

Bu goruslere katilan ve Senlige gelecek olan butun liste sakinlerinden
de ricam elleri bos gelmemeleri ve imkanlari olcusunde Debian Sarge
CD'lerinden cogaltarak bu "okul piknigine" istirak etmeleri :-)

[1] Warty'de gormedim veya goremedim, Hoary'yi bilmiyorum.  Kubuntu o
konuda biraz daha duyarli olabilir.