Re: gprs connection

Pzt, 2005-05-09 tarihinde 13:32 +0300 saatinde, Tonguc Yumruk yazdı:
> Merhaba,
>
> Telefon size pin sorduğunda bilgisyarınız da size bir pin sormalı.
> Sormuyorsa /etc/bluetooth/hcid.conf dosyasında pin_helper ayarını uygun
> bir pin soracak program şeklinde değiştirin. Benim bilgisayarımda
> sözkonusu ayar şu şekilde:
>
> options {
> 	pin_helper /usr/bin/bluez-pin;
> }
>
> /usr/bin/pluez-pin gtk tabanlı, pin soran bir program. Bunun dışında
> kde içinde yanılmıyorsam kde-bluetooth veya ona benzer bir paketin
> içinde benzer bir program olacaktı.
Merhaba,
bendeki ayarlar aşağıdaki gibi.

# HCId options
options {
	# Automatically initialize new devices
	autoinit yes;

	# Security Manager mode
	#   none - Security manager disabled
	#   auto - Use local PIN for incoming connections
	#   user - Always ask user for a PIN
	#
	security user;

	# Pairing mode
	#   none  - Pairing disabled
	#   multi - Allow pairing with already paired devices
	#   once  - Pair once and deny successive attempts
	pairing multi;

	# PIN helper
	pin_helper /usr/bin/bluez-pin;

	# D-Bus PIN helper
	#dbus_pin_helper;
}

Ancak ben telefon-pc arası işlemlerle oynarken telefondan dizüstüne
bluetooth ile dosya göndermeyi denedim, bu kez dizüstü pin
sordu /etc/bluetooth/link_key adlı yenibir dosya oluştu ve bundan sonra
GPRS bağlantı ve efax sorunsuz olarak çalışmaya başladı.
Yukarıdaki dosyada "security user" olarak görülmekte ama orginal dosyada
"security auto" idi, ben problemin olduğu dönemde acaba bana sormasını
buradan sağlayabilir miyim diye değiştirmiştim. Pin-helper dosyada vardı
ama dbus_pin_helper açık değil, acaba bu birşeyleri değiştirir mi?

Yanıtınız için teşekkür ederim.

--
Zeki Çatav <catav@isbank.net.tr>
Türkiye Yüksek İhtisas Hastanesi