Re: Yeni kurulumda sorun

Pazar 10 Nisan 2005 01:06 tarihinde, Mustafa Aldemir şunları yazmıştı:
> merhaba,
>
> yeni bir linux kullanýcýsýyým. dün akþam XP'den Debian'a geçmek için yola
> çýktým. 7 cd'yi tek tek istedi. ama daha sonra bazý paketlerde -ýnpacking
> yaparken- hata mesajlarý verdi.

 Eğer hata veren paketleri bir yerlere not aldı iseniz daha sonra bu paketleri
tekrar kurmayı deneyebilirsiniz (apt-get install paketadı).

 X i yapılandırmak için dpkg-reconfigure xserver-xfree86 komutunu verin.
  Daha kolay bir yolu ise knoppix yada benzeri bir live cd ile sistemi açıp
XFree86-4 dosyasını kopyalayın (tembel olduğum için bazen bunu
uyguluyorum :) ).

 Ekran kartınız nvidia ise www.debian-tr.org sitesinde kurulum belgesi
olacaktı ona uygun olarak sürücülerinizi kurabilirsiniz...

 Sanırım internete bağlanamamanızın nedeni dns yada gateway problemi ancak
yinede tahmin etmesi zor bu nedenle /etc/resolv.conf içerisinde dns
adreslerinin eklendiğe emin olun. route -n çıktısını kontrol edin eğer
 0.0.0.0         gw.ipsi     0.0.0.0    eth[0-9]
gibi bir çıktı göremiyorsanız "route add default gw gateway.ip.numası" diyerek
gateway' inizi girin. /etc/network/interfaces içerisinde ip numaranızın doğru
tanımlandığına ve açılışta başlatılacak şekilde ayarlandığına emin olun (auto
eth[0-9]) (man interfaces) ifconfig ile geçici bir ip atayın. Son olarak
ethernet kartınızın modülünün yüklü olduğuna ve çalıştığına emin olun.
Şimdilik akıma gelenler bunlar.

 Sisteminiz hakkında daha açık bilgi verirseniz kurulum ve yapılandırma için
daha fazla yardımcı olabiliriz sanıyorum... (donanım/ debian sürüm vs.)

--
Saygılar && İyi çalışmalar
Timu EREN (a.k.a selam)