Re: kernel modulu icin deb paketi hazirlamak

 Merhaba...
 Sayın acemi bey ile irc ortamında karşılaştık ve beraberce bu iş nasıl
yapılır diye aramaya başladık. Ben sabaha kadar uğraşıp beceremeyince (hatırı
sayılır sayıda döküman okumuştum oysa :) ) şu saatlerde tekrar deneyeyim
dedim ve hem kerneli hemde rtai modüllerini derlemeyi başardım. Kısa bir
dökümümantasyon olsun diye e-posta listesine de atayım dedim ....

 İstediğimiz bir kaynaktan (kernel.org yada debian kaynaklarından) kernel
kaynak kodunu /usr/src içerisine indiriyoruz. (ben 2.6.10 ile apt kaynağından
alarak denedim) ve tar xjvf kernel-source-x.x.x.tar.bz2 ile ile paketi açıp
ln -s kernel-source-x.x.x  linux komutunu vererek /usr/src/linux link' ini
oluşturuyoruz ... Hemen ardından mkdir modules komutu ile kernele dahil
edilecek modüllerin otomasyon dizinini hazılamış oluyoruz (daha iyi ifade
edemedim) cd modules ile modules dizinine girip daha önce (rtai.org)
sitesinden indirdiğimiz rtai-3.1-test5.tar.bz2 paketini açıyoruz (tar xjvf
~/Downloads/rtai-3.1-test5.tar.bz2) modules dizini içerisinde oluşan
rtai-3.1-test5 dizini içerisine girip dh_make -k parametresini veriyoruz
böylece kernel modülleri için hazırlanmış debian dizini ve içeriğinin
oluşmasını sağlıyoruz. Eğer paketi dağıtacaksak export
DEBEMAIL="email@email.com" ve export DEBFULNAME=İsim SOYİSİM" ile paketi
yapana ait bilgilerin oluşturulmasını sağlamakta yarar var ... Daha sonra
eğer configure sırasında kendimize has bir takım parametreler gireceksek
bunları debian/rules dosyası içeriğinde "config.status: configure" yazan
satırın altına yazıyoruz ( o satırda zaten şablon bir ./configure satırı var
eklemek yada çıkartmak istediklerimizi yazmamız kafi ). Burada işimiz bitti
şimdi  /usr/src/linux içerisine girip (cd /usr/src/linux) daha önce
indirdiğimiz adeos patch' ini (adeos.org) kernelimize uyguluyoruz ( patch -p1
< ../adeos-linux-2.6.10-i386-r9.patch)  artık hem kernelimizi hemde
modullerini derleyebiliriz.

make-kpkg --initrd --config menuconfig --added-modules rtai-3.1-test5
kernel_image modules_image kernel_source kernel_headers  komutunu vererek
kernel başlık dosyaları kernel kaynak kodu ( daha sonra işimize yarayabilir )
kernel imajı ve modül imajı' na ait paketleri oluşturuyoruz ...

not : [1] Debian usulü kernel derlemek ile ilgili daha fazla bilgiyi
http://www.ceviz.net/index.php?case=article&id=425&catid=18 adresinden
öğrenebilirsiniz ...
        [2] rtai modülleri derlenebilmek için linux çekirdek yapılandırması
sırasında CONFIG_MODVERSION'nu kapatmamız gerekiyor (#CONFIG_MODVERSION ve
#CONFIG_MODULE_SRCVERSION_ALL)
 [3] yine rtai derlenebilmek için automake1.9 kurulu olmasını istiyor ancak
kurulduktan sonra varsayılan automake paketi hala automake1.4 bu nedenle
update-alternatives automake yada all ile varsayılan hale getirmek
gerekiyor ...
 [4] linux çekirdek yapılandırması sonrasında rtai modülleri içinde bir
yapılandırma ekranı gelecek sakın şaşırmayın :)
 [5] sadece modülleri yada sadece kerneli derlemek mümkün bunun için hangisini
derlemek istediğimize karar verip make-kpkg sırasında söylememiz kafi örn:
make-kpkg modules_image yada kernel_image
 [6] cvs ten indirdiğim rtai kaynak kodunda bir sorun var bir türlü
derlenemedi... Bu nedenle rtai.org sitesinden indirdiğim test5 sürümünü
denedim.
 [7] kernele uygulanacak patch ler içinde bir otomasyon sistemi var ancak ben
bir türlü beceremedim eğer biri bu konu hakkında bilgi sahibi ise ve
bilgisini paylaşabilirse çok sevinirim....
 [8] dh_make -k ile debian dizi oluşturulurken bulunduğumuz dizin adının
<paket ismi>-<sürümü> olmasına dikkat edin..

Salı 29 Mart 2005 19:41 tarihinde, acemi şunları yazmıştı:

--
Saygılar && İyi çalışmalar
Timu EREN (a.k.a selam)