postgresql

Merhaba,
Postgresql'i kisişel olarak
kullanmaya çalışıyorum (Zope ve OIO üzerinden grafiksel arayüzle hemen
her fonksiyona ulaşabilerek) ayrıca bu formu kliniğimiz hasta database
sistemi içinde kullanmayı düşünüyoruz. Bu nedenlerle postgresql ile
ilgimin artarak ve gelişerek devam etmesini istiyorum.
Grafik arayüz olarak daha önce bazı programları (pgadmin, webmin, vb..)
denedim ama OIO kadar bana uygun olanına rastlamadım. Mümkünse OIO ile
postgresql kullanımını bir denemenizi, daha iyi bir grafiksel arabirim
biliyorsanız önermenizi arzu ederdim. Veya sizde beğenirseniz yeni
başlayacaklara ve grafiksel arayüz kullanımın tercih edenlere OIO
önermenizi isterim. OIO testi yapmayı arzu ederseniz bilgi için link
http://www.txoutcome.org ve indirmek için link
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=9295 veriyorum.

Debian sarge üzerinde postgresql 7.3.4-9 kullanıyorum. Sürümün oldukça
eski olduğunun farkındayım ama zope + oio + postgresql birleşik olarak
sistemle geldi. Bir kez deneyerek postgresql-7.4 yükseltme
işleminin, postgresql'in yeniden yüklenmesini (debianda bile) bozduğunu
gördüğüm için sabitlenmiş sürüm olarak devam ediyorum. Aslında debianda
database için yedekleme ve silme işlemine bile gerek olmadığı ama sadece
tedbir olarak yapılmasının önerildiğini biliyorum. Daha önceki 7.4
yükseltme işlemimde yükselme işlemi yapıldı ama postmaster tekrar
başlatılamadı. Hata mesajını şimdi tam olarak hatırlamıyorum ama
verileri yedekleyip data dizinini boşaltmıştım.
Postgresql-8.0, eski versiyonu var ve çalışırken sisteme yüklenebilir
mi? Yükleyip ayrı bir porttan çalıştırmak mümkün olur mu? Mümkünse bu
iki versiyonu slony ile replikasyon veya migrasyon için kullanmak mümkün
mü?

Yardımlarınız için teşekkür ederim.

--
Dr. Zeki Çatav <zcatav@isnet.net.tr>
Türkiye Yüksek İhtisas Hastanesi Kalp Damar Cerrahisi Kliniği