Bu bir bug olabilir mi?

Merhabalar,
Debian'i yeni kurdum ve samba ayarlari ile ugrasiyorum. Hatirlayan
olur belki bu konuda yardim da istemistim.

Simdi soyle bir durum ile karsilastim. Samba yi kurduktan sonra. Yerel
networkteki diger bilgisayarlari root kullanici ile gorebiliyordum.
Ancak bir turlu yarattigim hakan kullanicisi ile bu bilgisayarlardaki
paylasimlari goremedim hep sifre sordu durdu bana. (Yanilmayalim
browsing var)

Bir yandan da windows PDC ye dahil olup sadece domain deki
kullanicilarin actigim paylasimi kullanmasini saglamak icin ugrastim
durdum. Sonucta bu oldu ama hala hakan kullanicisi ile smbclient ile
paylasimlari gormek istedigimde goremedim. Sonra bir yerde cant read
/etc/samba/smb.conf mesajini gorunce suphelenip baktim okuma hakki yok
mu acaba diye? Vardi. arandim durdum enable ordinary user vsvs. Sonra
samba klasorunun permissionlarina baktim ve forbidden (read only
degil) di baglananlara. root kullanici dahil.
Ama smb.conf dosyasini degistirebiliyordum pico ile. Neyse sozu
uzatmiyim. samba klasorune read hakki verince butun sorunum cozuldu.

Ilginc olan smb.conf kullanicilara read only olmasina ragmen samba
klasoru read only olmadigi icin hakan kullanicisi dosyayi okuyamiyor
ve ben de debelenip duruyor musum. Ama benim merak ettigim bu bir bug
mi yoksa guvenlik ihlali mi gerceklestirdim ben? Yani baska cozum yolu
var mi acaba?