RE: sarge ---> woody

    Merhaba;
Sorunuzdan şunu anlıyorum ki siz sarge'nin hem binary isolarını hemde kaynak
kodlarının olduğu cdleri indirerek 15 cd lik bir arşiv yaptınız. Fakat benim
bildiğim stable sürümünün 7 cd olması sadece binary isoları olmasından
dolayıdır. Yani paket seçimi değişmemektedir. Fakat şurası açıkki bazı
paketlerin sürümlerinden kaynaklanan bir hacim farkı olabilir. Örneğin
Stable (Woody) sürümde 1.0 versiyonu olan bir paket 1MB iken Testing (Sarge)
sürümde 1.2 versiyonu 2 MB olabilir ve bu durumdan dolayı CD sayısı artıp
azalabilir.
	Fakat sizin sorduğunuz bu konudan farklı bir durum taşıyor
yanılmıyorsam. Yani 15 cd lik arşiviniz aslında Çalıştırılabilir (binary)
paketlerin olduğu 7 CD ve kaynak kodlarının olduğu 8 cd şeklinde olduğundan
siz Testing sürümün 15 Cd olduğu yanılgısına kapıldınız. Aslında elinizdeki
cdlerin muhtemelen 7 cd'si eğer Sarge Stable sürüm olarak duyrulursa işinize
yarayacaktır. Diğer 8 Cd nizde eğer sürekli güncellerseniz yeni Stable
sürümün kaynak kodlaı olacaktır.
	Yani siz sürekli güncellemeler ile Testing sürümünüzün Cdlerini eğer
Sarge Stable olursa hem Çalıştırılabilir hemde kaynak kodu ile elinizde
bulundurmuş olursunuz. Paket kaybı veya versiyon farklılığı olmadan.

	Fakat şunu belirtmeden geçemeyelim: Stable sürüm için seçilecek
paketler farklı olmasa bile sürümleri farklı olabilir. Yani siz
güncellemeler ile Testing Cd isolarında bir yazılımın 1.3 versiyonuna
sahipken Debian Geliştiriciler Stable sürüm için bu sürüm yerine 1.2 i uygun
bulabilirler. Bu durumda siz Stable Cdlerinden bir miktar daha güncel bir
yazılım deposuna sahip olmuş olursunuz. Eğer server olarak
kullanmayacaksanız bu sizin için önemli değildir. Önemsemeyin. :) Unstable
sürümü bile sorun yaşamadan kullanan kişiler olduğunu biliyorum.

Not: Konuyu çok iyi bilmediğim için yanlışım olabilir. Maruz görün lütfen.

Viva Debian !

Saygı ve Sevgilerimle;
Aydın KAYAZ
aydinkayaz@gmail.com