Re: rpm ve acik kaynak gunleri

Pzt, 2005-03-07 tarihinde 09:24 +0200 saatinde, Ilker Serhat Ozturk
yazdı:
> Ne yazik ki alien her zaman basarili olamiyor.Ornegin transgaming
> cedega'yi CVS agacindan yeniden paketlemek uzerine ugrasan bir grup
> var, ben .rpm dosyasini indirdim ancak alien ile donusturdukten sonra
> paketin icindeki yazilim calismadi.Hele openoffice gibi buyuk bir
> pakette ne yapar bilinmez :)

ben yaptım calisiyor :)
yalniz sole bi durum var rpm ile deb paket sistemindeki bazı
farklılıklar nedeni ile birkaç noktada elle müdahele etmeniz gerekiyor;
örneğin rpm paketleri sisteme kurulduktan sonra kurulan dosyalar
üzerinde hak değişiklikleri yapıyorlar, rpm den deb'e cevirdiğinizde
(alien ile) bu hak değşikliklerini yeni deb paketi yapamıyor. Çözüm;

# chmod 777 /opt/openoffice.org1.9.79/program/soffice

bir de oluşturduğunuz paketler bazen birbirlerinde bulunan dosyaları
içeriyor ki bu durumu da install sırasında "--force-all" parametresi ile
atlatabiliyorsunuz..

$ tar zxvf OOo_2.0beta_LinuxIntel_install.tar.gz
$ cd RPMS
$ su
# alien -d *
# rm *.rpm
# dpkg -i --force-all *
# chmod 777 /opt/openoffice.org1.9.79/program/soffice
# exit
$ /opt/openoffice.org1.9.79/program/soffice

budur ;)

ama hala beta olduğunu unutmayın arada bi crashliyo :)

--
 .''`.     Gökmen GÖKSEL <gokmen@nowa.gen.tr>
: :'  :                  <gokmen.nowa.gen.tr>