tuhaf bi sorun ?

merhaba,
2 farkli kernel var suan bilgisayarimda.
biri :
localhost:~# uname -a
Linux localhost 2.6.15-rc5-686-smp #1 SMP Fri Dec 9 23:22:49 UTC 2005 i686 GNU/Linux
diger ise sarge ile default gelen 2.4lu birsey.
ethernet kartim ise Realtek marka bir kart.
yasadigim sorun ise su:

2.4lu kerdelden boot edersem eth1 olarak algiliyor.
fakat 2.6lidan boot edersem ethernet sorunu aliyorum. [bu kez ekranda ise realtek icin eth2 diyor.]
/etc/network/interfaces'i vi ile acip

localhost:~# cat /etc/network/interfaces
# This file describes the network interfaces available on your system
# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The primary network interface
auto eth2
iface eth2 inet dhcp
localhost:~#

eth2'li kismi duzenlemem gerekiyor.

boot opsiyonum degistiginde bu islemi surekli yapmak zorunda miyim ?
eski kernel eth1 olarak algilarken yeni kernelin bunu farkli algilamasinin sebebi ne olabilir ?
cozumu interfacesin surekli update edilmesi midir acaba ? yoksa daha profesyonel bi cozum var midir ?
bilgilendirirseniz sevinirim...

[ps: konu disi ama kernellerden bahsetmisken bunu da sorayim istiyorum: apt-cache nvidia-kernel dedigimde 2.6.15-rc5 icin bi driver olmadigini farkettim. bu nedenle grafik kartimi tanimlayamadim. internette de nvidia-kernel-2.6.15-rc5 diye arattim birsey cikmadi. suan kullandigim kernel icin nvidia-kernel cikmasini mi beklemeliyim ? yoksa bulabilecegim baska bi repository var mi?]