Re: güvenlik problemi gibi gelen iki durum

16.12.2005 tarihinde Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr> yazmış:
> [...]
>     -rwxr-xr-x  1 root root 23276 Dec 16 13:48 modprobe
>     $ ./modprobe pcspkr
>     FATAL: Error inserting pcspkr ...: Operation not permitted
>     $ sudo chmod u+s modprobe
>     $ ls -l modprobe
>     -rwsr-xr-x  1 root root 23276 Dec 16 13:48 modprobe
>     $ ./modprobe pcspkr && echo OK
>     OK
>
> gibi...  Nitekim boyle SUID yapilmis iyi bilinen bir program da var:
>
>     $ ls -l /bin/ping
>     -rwsr-xr-x  1 root root 15244 Nov 19  2001 /bin/ping
>
> Bu program CAP_NET_RAW yetkisi istiyor, o yuzden boyle ayarlanmis diye

Bu bilgiler için teşekkür ederim, faydalı oldu. bir de ben suid'i
zamanında pek anlamamıştım, demek yaptığı normal kullanıcılara
"capability" vermekmiş. tabii muhtemelen her program için SUID
özelliği yoktur.

> [...]
>
> Yani ozetle bu guvenlik ilk bakista gorundugu kadar kolay asilabilecek
> durumda degil.  /sbin, /usr/sbin'in ortalikta olmasi hali, defter-kitap
> acik yapilan bir sinav gibi. :-)

ben bu defter-kitap açık sınavlardan hiç bi sonuç alamadım bugüne
kadar, demek ki ileride birgün kullanıcı hesabım elden giderse /sbin
ve /usr/sbin dizinlerim güvende :)