Debian GNU/Linux Etch ve Turkce

Merhaba,

Islerimin yogunlugundan dolayi uzunca bir suredir Debian'da Turkce
desteginin durumuyla ilgili genel bir kontrol yapamadim[1].  UTF-8
uyumlu aptitude yaygin kullanima girdiginden, Etch icin planladigimiz
ontanimli UTF-8 yereli icin d-i'da bazi degisiklikler uzerinde
calisacagim.

Ontanimli yerelin UTF-8 olmasiyla birlikte *bircok* Turkce sorunu da
kendiliginden kaybolmus olacak.  GNU/Linux'un surekli iyilestirilen
UTF-8 uyumluluguna paralel olarak Etch'in Turkce acisindan cok sorunsuz
bir surum olacagini tahmin ediyorum.  Bu degisiklikleri ve gerekli diger
kontrolleri yeterli vakit buldugum ilk anda (2006 Subat civari gibi)
yapacagim.  Onbilgi olmasi icin listeyi de bilgilendirmek istedim.

[1] Hemen tespit ettigim boyle bir sorun var mesela.  Xterm'un yeni
surumlerinde (204) "*VT100*font" tanimlarinda ayrintisini bilmedigim bir
degisiklik (regresyon?) var gibi gozukuyor.  (1) language-env paketiyle
sistemlerini Turkceleyen, (2) Xterm surum 204'u (Xorg 6.9 ile birlikte
geliyor olmali) kuran, (3) X ucbirimi olarak xterm'u kullanan ve (4)
Ontanimli Turkce yereli tr_TR.ISO-8859-9 olan kullanicilar ~/.Xresources
dosyasindaki:

    *VT100*font: [...]-iso10646-1
    *VT100*font[1-5]: [...]-iso10646-1

seklindeki satirlari:

    *VT100*font: [...]-iso8859-9
    *VT100*font[1-5]: [...]-iso8859-9

olarak degistirmeleri gerekiyor.  Yukaridaki dort sarti saglamiyorsaniz
bu uyariyi goz ardi edebilirsiniz.