To: <debian-user-turkish@lists.debian.org>
Sent: Thursday, November 24, 2005 5:14 PM
Subject: Baslamadan bitecek linux maceram:(

arkadaslar yeni baslamaya calisiyorum ama inanin bu konuda cok doluyum:(
sabirli arkadaslarin cevaplarini da emin olun teker teker deneyecegim...
simdi linuxa vurulmam baska bir sehirdeki arkadasin baglanip
bulundugum sehirdeki bir makinaya debian sarge kurmasi ile
basladi...bu zamana kadar hic denememistim
1)dediler ki debian sarge'ın netinst adli 110 mb  lik dosyasını
indirip kuruyorsun update ile o herseyi hallediyor..
 problem a) dogrudur..1 netinst cd si bulup grafik modda calisan bir
debian sarge evdeki makinama kurdum...ama her kurulumda 6 saati gecen
bir updateleme yapamam zira adsl im 3 gb kotali...
problem a1) bu arada onboard sis651 chipsetli makinama 800x600
cozunurluk yerine neden 1024x768 yapamiyorum derken bu paketle
(netinst) update ile xfree486 kurulu oldugunuda yine sora sora
ogrendim...gerekli komutları ögrendim x11 ya da xorg kurmam gerekli
imis
problem a2) bu xorg ve gerekli komutunu yazdiktan sonra evdeki debian
sarge'm sadece sanirim konsol diyorsunuz komut satiri gibi olan
ekranda acti ve ne yaptiysam eski haline donduremedim...
2) tabii ki yilmadim ustalardan debian sarge'n 14 cd lik setinin ilk 2
cd sini indirirsem bu update isleminden kurtulacagimi ve dolayisiyla
baglanti kotamdan tasarruf edebilecegimi ogrendim...ve...
problem 2a) bu ilk iki cd yi
http://ftp.acc.umu.se/pub/cd-images/debian-weekly/i386/ bu adresten
indirdim
problem 2b) hatta bu arada cd karsilastirmasi denen olayida mecburen
ogrendim ve de uyguladim (su md5sum.exe olayi) bir problem yok
karsilastirmadan ok aldim
fakat makinama kurdugumda cekirdegin 2.4 oldugunu gördum, kuruluma
devam ettim ...ikinci cd yi istedigi kısımda (hani su apt leri http mi
cd mi yoksa netten mi guncellenecegi kısımda cd yi tarfi edip 2 nci cd
mi taktıgımda ısrarla olmaz dedi...
ve ben burada yikildim...
kotamın dolduguna mi yanayim yoksa emeklere ve saatlere mi?
ama yilmadim ve yardimci olacak butun ustalarin yardimlarini tek tek
uygulayacagim...
dogru adres in linkini veren ve kısaca yapmam dikkat etmem gereken
noktaları yazan olursa inanin cok sevinicem arkadaslar...
bu arada debian sarge yaninda centos u tavsiye edenlerde var...bu
centos turkcemi acaba...yani debian kadar saglikli turkce kaynak
bulabilirmiyim...ilgili egitim ve kurulum iso larininda linklerini
yazarsaniz sevinirim...
en derin sevgilerimle...
linux beni istemiyor ama yinede ben onu seviyorum
tekrar iyi geceler...