Re: Boot Sürecini Hızlandırma ( Init Ve Demon Süreçleri ) !

selam,

root kullanıcısı yetkileriyle rcconf komutunu çalıştırdığınızda, 2.
çalışma düzeyinde başlatılan artalan süreçleri (daemon) ncurses grafik
arabirim kütüphanesiyle yazılmış bir arabirim görüntülenir. bu
arabirimde 2. çalışma düzeyinde başlatılan yada başlatılmayan artalan
süreçleri listelenir. buradan size lazım olmayan yada başlangıçta
başlatma ihtiyacınız olmayan süreçleri kaldırabilirsiniz. bu süreçlerden
mysql, apache, exim4, postgresql gibilerini başlangıçta
başlatmayabilirsiniz. bunun dışında cron ile işlettiğiniz günlük,
haftalık, aylık rutin  işlemler yoksa cron'u da başlatmayabilirsiniz.
eğer benim için başlangıçta hızlı açılması çok önemli, sistemin log
tutmasını umursamam diyorsanız, sysklogd ve klogd süreçlerini
kapatabilirsiniz, ama bu log'lar bir problem çıktığında çok yardımcı
oluyor, tavsiyem kapatmamanız. dbus-1, fam, inetd gibi süreçlerin tam
içeriklerini bilmemekle birlikte önemli sistem süreçleri olduğunu
biliyorum, bunlara da dokunmazsanız iyi edersiniz.
bir de internete adsl üzerinden ve bir ethernet modemle bağlanıyorsanız,
debian'ınızı statik ip alacak şekilde ayarlamınızı tavsiye ederim, dhcp
bayağı bekletebiliyor.

kolay gelsin.

ozgur oktay nar yazmış:

--