Re: apt-get sorunu

merhabalar

mesajınızda bahsettiğiniz gibi

sourche.list dosyasına şunları kopyaladım ;

    deb http://security.debian.org/ stable/updates main
    deb http://ftp.tr.debian.org/debian stable main contrib non-free
 deb http://ftp.tr.debian.org/debian testing main contrib non-free
 deb http://secure-testing.debian.net/debian-secure-testing etch/security-updates main contrib non-free

 ama bahsettiğiniz ama anlayamadığım yer şurası olmuştu ;

* /etc/apt/preferences icerigi (kopyala yapistir yaparken dikkatli
  olun):

------------------------------
>%----------------------------------------
Package: *
Pin: release a=stable
Pin-Priority: 50

Package: *
Pin: release a=testing
Pin-Priority: 500
------------------------------>%----------------------------------------

burayı anlamadığım için direk bahsettiğiniz komutları verdim... (ehh mantığını bilmeden yaparsam böyle olur )
Daha sonra çok uzun süren kurulum sonucunda kullandığım gnome masaüstünde de çoğu programı kaldırdı.. ve birçok ayarım yok oldu...

sanırım o anlamadığım yeri sormalıydım.. herneyse işin daha kötü bi yanı uzun kurulum sonunda  bazı sorular sordu okuyarak çoğuna öntanımlı cvapları verdim ve kurulum sonunda yine hata verdi

en kötüsü ise o hatayı kaydedemeden  makineyi kapamak zorunda kaldım

aslında sizin söylediğiniz gibi sağlıklı bir sarge kuramamış olabilirim debian-tr adresinde bulunan sarge kurulum rehberlerinden faydalanarak kurdum ama tabi profesyonel bir acemi olduığum için yanlışlık yapmış olmam olası  ben kurulum yaptığım cd lerimden de şüpheleniyorum doğrusu herneyse eski ayarlarıma geri dönebilmek için başka bir yol yoksa yeniden kuracağım sargeyi...

bir de arada çok kısa bir soru sormak istiyorum kurulum sırasında seçeneklerden testing / karalı / kararsız seçeneğinden hangisini seçmeliyim... ? bu konuda kararsız kaldım

On 11/16/05, Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr> wrote:
Merhaba,

* ulami star [2005-11-16 21:22:36+0200]
> [...]
> Get:213 http://ftp.tr.debian.org testing/main libdb1-compat 2.1.3-8 [33.0kB]
> Get:214 http://ftp.tr.debian.org stable/main libiw27 27-2 [ 26.1kB]
> Get:215 http://ftp.tr.debian.org testing/main setserial 2.17-42 [54.8kB]
> Fetched 121MB in 4h34m35s (7354B/s)
> E: This installation run will require temporarily removing the essential
> package e2fsprogs due to a Conflicts/Pre-Depends loop. This is often bad,
> but if you really want to do it, activate the APT::Force-LoopBreak option.
> E: Internal Error, Could not early remove e2fsprogs

Siz bu makineye baslangicta temiz bir Sarge kurulumu yapmadiniz mi
acaba?  e2fsprogs hata raporlarindan anladigim kadariyla dogrudan  Woody
(eski stable)->Testing (Etch) veya Unstable (Sid)  gecislerinde bu
sorunlar oluyor.  Neyse, ne olup bittigini anlamak icin birkac yere
bakmak lazim.  Adim adim giderek bu problem cozulebilir, ama is cok
uzar.  Sirayla asagidaki adimlari deneyelim:

* /etc/apt/sources.list icerigini soyle ayarlayin:

------------------------------>%----------------------------------------
[...]

* Ve su komutlar:

    apt-get update
    apt-get -o "APT::Force-Loopbreak=true" install -t stable e2fsprogs
    apt-get dist-upgrade

Islemlerin sonuclanmasi icin sabirli olun.  Mesela onceki iletilerinizde
bildirdiginiz bir hata apt-get'e ait degil, gecici bir DNS cozumlemesi
problemiydi.  Herhangi bir anda bir sorunla karsilastiginizda bunun
gercek bir sorun olup olmadigini anlamak icin ayni komutlari (uygun bir
sure bekledikten sonra) tekrar girin.

Kolay gelsin,