mysql ve kde sorunlari.

Merhaba

1-)Net uzerinden debian sid yuklu olan sistemimde elektrik kesintisi sonrasinda mysql server'e baglanamamaktayim.Daha once rahat bir sekilde phpmyadmin programimla localhost uzerinden baglanabiliyordum.Ancak simdi soyle bir hata aliyorum.

   Error
#2002 - The server is not responding (or the local MySQL server's socket is not correctly configured)

Bu hatayi nasil duzeltebilirim?

2-) Birde Kde altinda normal kullanici olarak nasil bilgisayari kapatabilirim.Benim normalde yaptigim normal kullanici olarak logoff yapip ardindan da root sifremle bilgisayari kapatmak.Bunun yerine direk normal kullanici olarak bilgisayari kapatma imkanim varmi?

Cevaplariniz icin simdiden bol bol tesekkurler.

Saygilar.