Snort ve TCP Portsweep

Merhaba;

Debian GNU/Linux 3.1 kurulu ve üzerinde Apache, MySQL, Postfix ve ProFTPD koşturan bir sunucu sistemim var. Sunucuya kurulan bağlantıları takip amacıyla da Snort kullanıyorum. 2 gündür Snort' un günlük raporunda bana ilginç gelen birkaç kayıt gördüm. "(portscan) TCP Portsweep" başlığı altında, sunucumun kendi IP' sinden dışarıdaki başka IP' lere portsweep yapıldığı ile ilgili satırlar vardı. Aynı IP' lerden portscan yapılmıştı.

Sunucuya bağlanıp kullanıcı hesaplarını kontrol ettim. Bir değişiklik yoktu. Zaten sunucuya SSH erişimi olan sadece ben ve bir kullanıcı daha vardı. rkhunter ve chkrootkit ile rootkit taraması yaptım. Bir anormallik yoktu. lsof ile açık olan dosyaları inceledim. Yine bir şey bulamadım. /var/log/auth.log dosyasındaki kayıtları inceledim. SSH ile benim haricimde bağlantı kuran yoktu. Bana ait bağlantı kayıtlarının tarihleri ve saatleri de sisteme erişim yaptığım zamanlar ile aynıydı. Sistemde açık olan portları kontrol ettim. netstat -vat ile de o anda sisteme yapılan bağlantıları kontrol ettim. Yine bir şey bulamadım. Tek şüphelendiğim Java ile yazılmış olan ve bir portu dinleyen oyun sunucusuydu. Onu da her ihtimale karşı kapatıp durumu takibe aldım.

Google' da yaptığım aramalarda pek fazla bir sonuç elde edemedim. Bir e-posta listesinde benzer bir kayıt gören bir sistem yöneticisinin mesajına cevaben "yerinde olsam kullanıcıların kabuk erişimini kapatır kontrol ederdim"den başka bir şey söylenmemiş. Ancak benim kabuğa erişim yapabilecek herhangi bir kullanıcım yok.

Debian güvenlik güncellemelerini sürekli takip ediyorum. Herhangi bir güncelleme olduğunda ilgili paketleri hemen güncelliyorum. FTP kullanıcılarını kabuk erişimi kesinlikle yok. /home ve /var bölümü noexec, nodev parametreleri ile bağlı. Sadece /tmp dizininde komut çalıştırılmasına izin veriliyorç. Ancak onu da vaktiyle noexec ile bağlamama rağmen debconf' un bundan hoşlanmaması (paket kurulumarında ön yapılandırma betiğinin çalışması esnasında) nedeniyle kaldırmıştım.

Acaba bu durum karşısında ne yapmamı önerirsiniz?

İyi çalışmalar ve şimdiden iyi bayramlar.
--
Yaşar ŞENTÜRK
http://www.dijitaltek.com/yasar