Re: url karmaşası ve emacs baş ağrısı

Merhabalar,
Emacs hakkında bilgim yok, ancak diğer sorununuz baya ciddi gibi gözüktü
bana. URL lerin asıl göstermesi gereken yerden başka yeri göstermesi bir
tip güvenlik sorununa işaret edebilir. Benim aklıma gelen, google (yada
bir diğeri) ile aranızda olan bir bilgisayar size bu oyunları oynuyor.
Internet erişimiz nereden, nasıl bağlanıyorsunuz?

Bu tip saldırının motivasyonu şudur, girdiğiniz kullanıcı adları,
parolalar (şifrelenmemiş olarak yolladıklarınız), bu yolla aradaki
bilgisayar tarafından toplanabilir. Diğer bir değişle, güvenli olmayan
(ssl) bütün bağlantılarınız aradaki bilgisayar tarafından izlenebilir.

Tabi bunlar paranoya da olabilir, eğer yerel bir ağ oluşturduysanız,
onun içindeki bir ayar problemi de olabilir.

Can Kavaklıoğlu