nvidia ile çakışan rivafb

arkadaşlar meraba,

geçen gün nvidia modülünü yüklenememesi problemimle ilgili birşeyler
yazmıştım. bugün itibariyle çok ileri bir noktada değilim ama biraz daha
bilgi edindim. öncelikle yeniden yükle kaldır gibi bir işlemle, /dev
nvidia için bazı aygıt dosyaları oluşturuldu(şimdi baktım o aygıt
dosyaları yine silinmiş). fakat komut satırında modprobe nvidia
yaptığımda yine "No such device" hatası aldım. sisteme X üzerinden giriş
yapamayınca, komut satırına düştüm, ve orada X'in terminallerinde
aldığımdan daha ayrıntılı bir "modprobe nvidia" çıktısı aldım. Çıktı şöyle:

# modprobe nvidia
NVRM: The NVIDIA probe routine was not called 1 device(s)
NVRM: This can occur when a driver such as rivafb or rivatv was
NVRM: loaded and obtained ownership of the NVIDIA device(s).
NVRM: Try unloading the rivafb(and/or rivatv) kernel module
NVRM: (or reconfigure your kernel without rivafb support), then
NVRM: try loading the NVIDIA kernel module again.
NVRM: No NVIDIA graphics adapter probed!
FATAL: Error inserting nvidia
(/lib/modules/2.6.13.20050917/nvidia/nvidia.ko): No such device

buradan anladığım rivafb yada benzer bir şekilde nvidia modülüyle
çakışma yaratacak bir modülün yüklenmiş olduğu. sorum şu, bu rivafb
modülü lsmod çıktısında gözükmüyordu, modprobe ile denedim
yüklenebiliyor, yani dinamik yüklenebilir bir modül herhalde. yüklü
olmadığı zaman bile nasıl çakışma yaratabiliyor bu iki modül? baştan
çekirdeğe gömülü bir modül sandım, ama modprobe ile yüklenebildiğine
göre herhalde dinamik bir modül, yanılıyor muyum? modül yüklü olmasa
bile hiçbir şekilde çekirdeğin rivafb desteğine sahip olmaması mı
gerekli? mutlaka çekirdeği yeniden derlemek zorunda mıyım?

herkese iyi çalışmalar.
sevgiler.