Re: mono,source list ve root sorunlari

Serdar Karacay yazmış:

 Merhaba Debian'cilar
Ben daha önce vindozda dotnet 2003 ve whidbey yazilim uygulamalari yapiyordum ve Debian'a gectigim icin mono kullanmak istiyorum anjuta da guzel ama library ve mobil programlari zayif mono için cok guzel diyorlar ona bakacagim ve bana acil lazim.

1.apt-get install mono develop diyorum asagidaki sorun cikiyor anlasilan source listesinde paket yok mono pakatleri olan liste verebilirmisiz...
debian:~# apt-get install monodevelop
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
E: Couldn't find package monodevelop

monodevelop paketi unstable depoda olması lazım.

2.Yukarida dedegim source liste apt kaynagi ekleyecem
konsoladan bu apt kaynaklarini nasil ekleme,çikarma ve uptade yapacagim
konsol kodlarýný verebilirmisiz
etc/apt/source.list diyorum böyle bir dizin yok diyor

tam adres şu şekilde olmalı:
/etc/apt/source.list
Bu dosyayı herhangi bir metin editörü ile açıp sonuna kullanmak istediğiniz
deponun (stable,testing,unstable depolarından biri) adreslerini ekleyebilirsiniz. Bu eklediğiniz adreslerin geçerli olması için "apt-get update" komutunu vermelisiniz. Bu işlemlerden sonra "apt-get install program_adı" ile eklediğiniz depodaki programları kurabilirsiniz.

örnek depo adresleri:

#Stable Depolar

deb http://ftp.tr.debian.org/debian stable main contrib non-free
deb http://ftp.tr.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib non-free
deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian stable main contrib non-free
deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib non-free deb http://ftp.tr.debian.org/debian-security stable/updates main contrib non-free

#Testing Depoları

deb http://ftp.tr.debian.org/debian testing main contrib non-free
deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian testing main contrib non-free
deb http://ftp.tr.debian.org/debian-security testing/updates main contrib non-free

#Unstable Depoları

deb http://ftp.tr.debian.org/debian unstable main contrib non-free
deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian unstable main contrib non-free

3.Roottan nasil kurtulabilirim kurulurken serdar kullanicida olusturdum ama konsol hep root
su komutu veriyorum yada serdar kullanicisina nasil gecebilirim...

su kullanıcı_adı

Tesekkürler...