Re: kernel 2.6'da cdrom sürücü ile ilgilifarkli bir sey mi yapmak gerekiyor?

Erçin EKER yazmış:

Paz, 2005-07-31 tarihinde 01:41 +0300 saatinde, Emre Sevinc yazdı:
# apt-get update

ardindan:

# apt-get install cdrecord

Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
cdrecord is already the newest version.
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 603 not upgraded.

Buyrun buradan yakin, bu durumda ne yapmak gerekir? Vallahi takildim
kaldim. Son sürüm diyor. Depo olarak da:

deb ftp://ftp.debian.org/debian/ unstable main non-free contrib

görüldügü gibi resmi depoyu kullaniyorum.

ATHENA:/usr/share/doc/cdrecord# cdrecord dev=ATA: -scanbus
Cdrecord-Clone 2.01.01a01 (i686-pc-linux-gnu) Copyright (C) 1995-2004
Joerg Schilling

Using libscg version 'ubuntu-0.8ubuntu1'.
cdrecord: Warning: using inofficial version of libscg (ubuntu-0.8ubuntu1
'@(#)scsitransp.c      1.91 04/06/17 Copyright 1988,1995,2000-2004 J.
Schilling').

ATHENA:/usr/share/doc/cdrecord# apt-cache policy cdrecord
cdrecord:
 Installed: 4:2.01+01a01-4
 Candidate: 4:2.01+01a01-4
 Version table:
*** 4:2.01+01a01-4 0
       500 ftp://ftp.de.debian.org unstable/main Packages
       100 /var/lib/dpkg/status

Resmi depodaki cdrecord Ubuntu'dan backport edilmiş demek ki :)

http://sss.debian-tr.org/ch06.html :

Şayet *2.6 serisi çekirdek kullanıyorsanız* /ide-scsi/ çalışmayacaktır. Bu durumda ide-cd sürücüsünü ve cdrecord yazılımının güncel versiyonunu kullanmanız gerekir. Cdrecord yazılımının güncel versiyonu ATAPI aygıtları ile konuşabilecek şekile getirilmiştir. Cdrecord programında *dev=ATAPI:0,0,0* veya benzeri parametreyi kullanarak cd yazabilirsiniz. *cdrecord -scanbus dev=ATA:* şeklinde aygıtları bulabilir, *cdrecord dev=0,0,0 driveropts=burnfree image.iso* biçemine uygun komutla cdrecord ile konsoldan cd yazabilirsiniz.

Önerdiğim hiçbir çözümün yanıt vermediğini varsayıyorum, testing ya da stable paketleri de son çağre olarak göze alın, bu da yanıt vermezse http://freshmeat.net/projects/cdrecord/ adresinden kaynak kodu derleyin, eğer bu da olmazsa hep beraber ubuntu ya geçelim :p