RE: Windows Vista ve Debian gelecekte ne olacak?

Title: RE: Windows Vista ve Debian gelecekte ne olacak?

-----Original Message-----
From: Timu EREN [mailto:selamtux@gmail.com]
Sent: Sat 7/30/2005 2:33 AM
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: Windows Vista ve Debian gelecekte ne olacak?

>de bitmiyor olay aradigini ne kadar hizli bulduguyla ilgili degil
>aradigi seyi nerede aramasini bilmekle ilgili yoksa locate ile ararsiniz
>ve güncel bir db niz varsa microsoft windows un arama sindan çok daha
>iyi ve hizli sonuçlar elde edersiniz.

Bu konu acilmisken, bir noktaya deginmek istedim. Microsoft Windows'la
beraber gelen bir search engine vardir, sanirim default halde kapali
geliyor bu, öyle program menüsünde ekstra bir program olarak da görünmez,
ismi "Index Server" (idi yanilmiyorsam). Windows File Explorer'da
icinde filanca sözcükler gecen dosyalari ara bul bana göster tarzi
isler icin ideal ve epey hizli calisan sistemdir, bir kez bunu acik
yaparsaniz arka planda calismaya devam eder ve mütemadiyen dosya
sistemini izleyip bir degisiklik oldukca indeksleri günceller.

Bu sekilde grep'in cok ötesine gecmis olursunuz, XP'de de vardir
herhalde, MS Win 2000'lerde oldugunu biliyorum cünkü bir ara
bununla hayli ugrasmistim. Sistemi bir kez indeksledikten sonra
artik dosya icinde gecen sözcüklere göre dosya arama tarama
gayet hizli sekilde gerceklesir (hatta bir ara bir Dr. Dobb's Journal
makalesinde o sistemi gelistiren adamin yazisi vardi Index Server'daki
indeks yapisi ve algoritmalara dair).

>arkadasim bir sey yolladi msn den kaydet dedim nereye kaydetti?
>( istemci gaim)

GAIM pek kullanmiyorum ama Desktop, vs. kolay görünür
bir yere kaydetmiyor mu? Eger öyle yapmiyorsa bile
bunu ayarlayamiyor musunuz, arkadasiniza söyleseniz
ya da siz baglanip ayarlasaniz masaüstüne kaydetmesini,
nasil olsa sadece bir kereligine yapilacak.

> arkadasim bana bir *.exe yolladi bunu nasil çalistiracaz?

Yani virüs riskini atlatmis. Ne güzel! Sorun nedir? Tabii
ki .exe'yi calistirmayacaksiniz, deli misiniz, .exe yollayan
babam olsa güvenmem, MS Win ortaminda 5 farkli virüs programindan geciririm, vs.

>e-mail ile gelen zipleri nasil açacaz? (email ile gelen zip'i web
>arabiriminden download etmis ama üzerine çift tiklamak aklina gelmemis
>( ark/file-roller kurulu idi) )

Uzerine cift tiklamak aklina gelmemis... Pekiyi MS Windows'ta
nasil aciyormus ayni .zip dosyasini? Kusura bakmayin, eger 6
yildir bilgisayar kullanan bir insan refleks olarak bir dosyaya
cift tiklamiyor ya da sag fare tusu ile tiklamiyorsa bence
linux'tan filan bagimsiz, enteresan bir durum o.

>bunda winamp yokmu? (xmms açilir bu var aynisi ama adi xmms denir: karsi
>taraf neden diye sorar)

"Winamp yok, XMMS diye WinAmp'in daha gelismisi var" dersiniz
olur biter. Karsi taraf neden derse de "senin derdin üzüm yemek
mi, bagci dövmek mi, al sana WinAmp gibi program" denir. Sorun
nedir? Programlarin varliklari üzerine derin ve felsefi tartismalara
girmek mi? Arkadasinizin bunu istedigini hic sanmiyorum.

>CD' taktim ama bisi çikmadi? bozukmu bu cd simdi? ( bir tanitim CDsi )

Masaüstünde windows tarzi, bilgisayarim, oradan CD vs. görünmüyor
mu GNOME'da takoz gibi ikonlarla? Arkadasiniz, son 6 yildir bilgisayar
taktigi her CD'nin otomatik olarak bir File Explorer actirdigini mi görmüs?
Her CD'de autorun.inf yok ki. Bir kere CD'yi nasil görecegini
gösterirsiniz, ayni yöntemi sonraki 35.345 CD icin kullanabilir,
öyle degil mi? Epey ekonomik ve akilda tutmasi kolay bir yöntem.

>15 günün sonunda : hadi 98 kur suna. ( lisansli tek windows CD si oda)

Win98...

Bence arkadasiniz iyi dayanmis, bu anlattiklariniza bakilacak olursa
ben kendisinin Win98 haricinde bir MS Windows isletim sistemi kullanabileceginden
de süpheliyim zaten.