solved ---- Warning only 896MB will be used. Use a HIGHMEM enabled kernel.

selamlar,
problemi çözdüm. sata modullerini dogru derlemememden kaynaklanan problem vardı sanırım. Elimden geldigince problemin cozumunu anlatmaya calısacagim. anlattıgım butun islemleri root ile yapmanız gerekiyor.
su komutu ile root haklarını alıyoruz.
su

kernel kaynak kodlarını kuruyoruz....
apt-get install kernel-source-2.6.8

daha sonra...
cd /usr/src/

dizinine gecip...
tar xvfj kernel-source-2.6.8.tar.bz2

ile dosyaları açıyoruz...
cd kernel-source-2.6.8

yazarak kodların bulundugu dizine geciyoruz.Sıra geldi derlemeye...
make clean && make mrproper

daha sonra ayarları yapmamız gerekiyor. Config için birkaç yol var bunlar make menuconfig , make xconfig , make gconfig ve make oldconfig biz sonucusunu tercih ederek devam ediyoruz. Sata ile sorular soruldugunda y ile onaylamayı ihmal etmiyoruz...

make oldconfig

ayar dosyasının içerigini mutlaka kontrol edin.
CONFIG_HIGHMEM=y
CONFIG_HIGHMEM4G=y
degerlerinin yer aldıgından emin olun.
cat .config | grep CONFIG_HIGHMEM
ile kontrol edebilirsiniz. eger bu degerler .config dosyanızda yok ise ekleyin. yoksa 2G ram 896MB gorunmeye devam eder.

vmlinuz olusturalim...
make bzImage

modullerimizi olusturalim...
make modules

modullerimizi kuralım...
make modules_install

**sadece make ile yaptıgım denemelerden sonuc alamadım ancak bu sekilde yaptıgım derleme ile sata suruculerim çalıştı.

sira geldi yeni olusturdugumuz kerneli sisteme yuklemeye.
kernel ayar dosyamizi boot dizinine kopyalıyoruz...
cp .config /boot/config-2.6.8

vmlinuz u boot dizinine kopyalıyoruz...
cp arch/i386/boot/bzImage /boot/vmlinuz-2.6.8

sistem map dosyasini kopyaliyoruz...
cp System.map /boot/System.map-2.6.8

initrd icin kullanacagımız dosyamızı boot dizinine olusturuyoruz..
mkinitrd /boot/initrd-2.6.7.img 2.6.8

olusturmamiz gereken dosyalar bu kadar. debian sarge default olrak grub onyukleyicisi ile geliyor. grub onyukleyicisine yeni kernelimizi gosteriyoruz. /boot/grub/menu.lst dosyasına asagidaki satirlari ekliyoruz. bende /dev/sda1 olan bolumum sizde /dev/hda1 vs.. olabilir.

title		Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8 HIGHMEM
root		(hd0,0)
kernel		/boot/vmlinuz-2.6.8 root=/dev/sda1 ro
initrd		/boot/initrd.img-2.6.8
savedefault
boot

title		Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8 HIGHMEM(recovery mode)
root		(hd0,0)
kernel		/boot/vmlinuz-2.6.8 root=/dev/sda1 ro single
initrd		/boot/initrd.img-2.6.8
savedefault
boot

bilgisayarımızı yeniden başlattıgımızda
Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8 HIGHMEM
secenegi ile 4GB ram destegi emrinizde. :)

/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/
selamlar,

oracle ile birlikte kullanmak icin debian sarge kurulumu yaptım.
makinamda 2gb ram olmasına ragmen debian
896 MB ram goruyordu. (Oracle kurulumunu yapamadım ama bu ayrı bir soru
:( ) dmesg çıktısında HIGHMEM enabled kernel kullanmam gerektigini
soyluyordu.
biraz araştırdıktan sonra /boot/config-2.6.8.-2-386 dosyasını duzenlemem
gerektigini ogrendim.

CONFIG_NOHIGHMEM=y
# CONFIG_HIGHMEM is not set
# CONFIG_HIGHMEM4G is not set
# CONFIG_HIGHMEM64G is not set

# CONFIG_NOHIGHMEM is not set
CONFIG_HIGHMEM=y
CONFIG_HIGHMEM4G=y
# CONFIG_HIGHMEM64G is not set

degişiklikleri yaptım bilgisayarımı yeniden başlattım ama degişen birşey
olmadı

Warning only 896MB will be used.
Use a HIGHMEM enabled kernel.
896MB LOWMEM available.

free -m
total used free shared buffers cached
Mem: 885 559 325 0 103 271
-/+ buffers/cache: 184 700
Swap: 2588 0 2588

biraz araştırdıktan sonra kernelin yeniden derlenmesi gerektigini
ogrendim. kernel sourcelarını aldım.
make menuconfig ile
HIGHMEM4G degerini ayarladım
make ile derledim.derleme sorunsuz olarak bitti.

*** Bundan sonrasında hata olabilir. dogaclama gittim :)

kerneli derlemiştim ama nasıl bunu kuracaktım elimde bir yıgın driver
vs. vardı. kısa bir araştırmadan sonra
make-kpkg kernel_image
ile bunu dagıtım haline getirebilecegimi ogrendim. komutu calistirdiktan
sonra /usr/src dizininde kernel-image-2.6.8_10.00.Custom_i386.deb
isminde bir dosya olustu
dpkg -i kernel-image-2.6.8_10.00.Custom_i386.deb
ile yeni kernel image kurulumunu yaptım. makinayı yeniden başlattım.
grub onyukleyicisine yeni 2 secenek gelmişti.
Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8
Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8 (recovery mode)
sevinçle Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8 seçtim. ekran akmaya başladı.
zınk diye bir yerde durdu.
son satırda kernel panic gorunce başımdan kaynar sular dokuldu.

VFS: Cannot open root device "sda1" or unknown-block(0,0)
Plase append a correect "root=" boot option
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(0,0)

makinayı resetledim. eski kernel ile tekrar actim. /boot/grub/menu.lst
dosyasını incelemeye başladım
orjinal kernel
itle Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8-2-386
root (hd0,0)
kernel /boot/vmlinuz-2.6.8-2-386 root=/dev/sda1 ro
initrd /boot/initrd.img-2.6.8-2-386
savedefault
boot

benim derledigim

title Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8
root (hd0,0)
kernel /boot/vmlinuz-2.6.8 root=/dev/sda1 ro
savedefault
boot
aralarındaki fark kernel imageları ve
initrd /boot/initrd.img-2.6.8-2-386
satırı idi. Benim derlegime

[...]

satırını ekledim ve tekrar başlattım. Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8
seçtim. Bir sürü hata vs... :(
modprobe hatalari ekranı doldurdu. sanırım yanlış bir şey yaptım.
Degişikligi geri aldım.

Kullandıgım disk SATA viasata driveri kullaniyor. Bununla alakalı
olabilirmi?
Nasıl düzeltebilirim?

makinam

amd64 3200+ , 2gb ram, 2 x 160 gb sata disk

debian 3.1 sarge 2 dvd medyasıda elimde var.
ilginize teşekkürler...