Re: Sabit DNS kullanmak

Merhaba,

* Yilmaz Bilgili [Tue, Jun 21, 2005 at 10:14:24PM +0300]
> DHCP'den IP aldığım yerlerde resolv.conf daki nameserver ayarı da
> değişiyor. Halbuki kendi sistemimde DNS kurulu. Ben sürekli kendi
> sunucumu kullanmak istiyorum. Bu ayarı sabitlemenin bir yolu var mıdır?
> resolvconf paketi kurulu değil.

Saniyorum DHCP istemcisi olarka dhcp-client paketini kullaniyorsunuz.
Bu paket icerisinden cikan /etc/dhclient-script betigi icerisindeki
bir kisim /etc/resolv.conf dosyasini dinamik olarak degistiriyor.

Cozum onerileri :

1- /etc/dhclient-script betigindeki ilgili kod parcacigini uygun
sekilde iptal edebilirsiniz. Ilgili kisim asagida. # ile yorum
satiri olarak isaretledigim yer bu islemi yapan kisim. En azindan
Asagidaki hale getirirseniz sorun olmayacaktir.

	else
	  make_resolv_conf() {
	#    echo search $new_domain_name >/etc/resolv.conf
	#    for nameserver in $new_domain_name_servers; do
	#      echo nameserver $nameserver >>/etc/resolv.conf
	#    done
	    return 0
	  }

Tabi siz betik uzerinde daha uygun bir degisiklige de gidebilirsiniz.

2- /etc/resolv.conf dosyasini isteginize uygun sekilde bir kez
duzenleyin ardindan;

# chattr +i /etc/resolv.conf

komutu ile /etc/resolv.conf dosyasini immutable biti ile set ederseniz
dosyaya disaridan mudahele edilemez. Mudahele icin chattr -i ile bu biti
tekrar kaldirip dosya uzerinde isleminizi yapip yeniden dilerseniz yeniden
chattr +i ile set edebilirsiniz.

3- dhcp-client yerine pump gibi daha basit islevleri olan farkli bir
DHCP istemcisi kullanabilirsiniz. Yanilmiyorsam pump /etc/resolv.conf
icerisine mudahele edecek bir betik icermez.

Bu yontemlerden herhangi birini uygulayabilirsiniz.

Sisteminizde /etc/resolv.conf dosyasina mudahele eden farkli bir
paket de bulunuyor olabilir ancak bu tur durumlar icinde 2 nolu secenek
cozum olur.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin