Re: Debian'da klavyenin istege göre düzenlenmesi

Tekrar selam,

Özgün klavye dosyanızı bozmayın, değişiklikleri aynı dizinde
tr_1 gibi bir dosyada yapın.
XF86Config-4 dosyanıza şu satırları girin:

Section "InputDevice"
        Identifier      "Generic Keyboard"
        Driver          "keyboard"
        Option          "CoreKeyboard"
        Option          "XkbRules"      "xfree86"
        Option          "XkbModel"      "pc104"
        Option "XkbLayout"  "tr,tr_1"
        Option "XkbOptions" "grp:shift_toggle"
EndSection

Böylece gerektiğinde iki shift tuşuna birden basarak iki yerleşim
arasında geçiş yapabilirsiniz. Ancak, sizin hazırlayacağınız
yerleşim, Caps tuşunun işlevini değiştirmeye yönelik olduğunan,
normal yerleşimde Caps tuşu I/ı ve İ/i dönüşümlerinde hatalı
dönüşüm yapacaktır. Gülü seven dikenine katlanır.

Esen kalın,
Nilgün

Sal 21 Haz 2005 14:08 sularında, Nilgün Belma Bugüner şunları yazmıştı: