Re: sarge ve Mplayer ve RADYO

Merhaba,

* sametc@ozguryazilim.org [Sat, Jun 18, 2005 at 02:31:36PM -0400]
[...]
> fakat şimdi Mplayer sorunu var açtığım zaman şu
> hatayı veriyor.
>
> New_Face failed. Maybe the font path is wrong. Please supply the next font
> file(~/.mplayer/subfont.ttf)
>
> nedir bu hata(bu arada not mplayeri apt-get ile kurdum + serdar aytekin'in
> yazdığı dokumanı takip ettim) ve turkce fontları
> kurdum fakat ~/.mplayer dizini bulunamadı diyor yani fontları
> kurdum fakat dizini bulamıyor..

Mplayer calistirilirken fontlari ariyor. Fontlarin ya .mplayer dizininde
olmasini istiyor veya /usr/share/mplayer/fonts/ dizininde yer almasini istiyor.

mplayer-fonts paketini kurarsaniz /usr/share/mplayer/fonts/ dizinine fontlari
aktaracaktir. Turkce fontlari da bu dizine uygun sekilde koyabilirsiniz.
Ontanimli fontu Turkce bir font ayarlayabilirsiniz.

Veya ikinci yontem olarak ev dizininizde .mplayer diye bir dizin olusturup,
yine icerisinde olusturacaginiz fonts dizininde mplayer'in sitesinden
indirebileceginiz dizin yapisina dikkat ederek bulundurabilirsiniz.

> ve diğer sroum.
>
> benim bir tane radyo kartım var (isa/pnp) wizard radio card bu
> kartı tanıtmak icin neler yapmalıyım ve hangi
> programları kullanmalıyım herkese tesekkurler

Bu kart sizi biraz ugrastirabilir. Ilk once kartinizin cekirdek
icerisinde dogrudan desteklenip desteklenmedigine bakmaniz gerekir.
Mevcut cekirdek icerisinde surucu varsa sorun olmaz, yoksa bununla ilgili
Google'da ufak bir arastirma yapip kartinizin surucusunu arastirmalisiniz.

Daha sonrasinda hotplug size yardimci olabilir. Yanilmiyorsam hotplug'in
isapnp kartlar icin de destegi var. Hotplug ile karti fiziksel olarak
tanitmayi basarirsaniz gerisi kolay. Hotplug yardimci olamaz ise;

isapnptools paketini kurarak

# pnpdump > /etc/isapnp.conf

seklinde kartinizin io, irq degerlerini tespit etmeye calisabilirsiniz.

# pnpdump | more

komutu ile de kartiniza verilmesi muhtemel degerleri ogrenebilirsiniz.

Bu degerleri kartinizin modulu ile birlikte kullanarak kartinizin
donanimsal olarak Debian tarafindan taninmasini saglamalisiniz.

# modprobe modul_ismi irq= ...  seklinde.

Daha sonrasinda Debian paketleri arasinda "radio" veya "fmradio"
seklinde yapacaginiz aramalar sonucu gelen paketlerden uygun olanini
kurup radionuzu dinleyebileceginizi dusunuyorum.

Direkt sunu, sunu kurun calisir seklinde bir cozum sunamiyorum.
Dilerseniz yukaridaki yontemler ile sonuca ulasmaya calisabilirsiniz.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin