Re: Postgresql gui problemleri

Merhaba

Mailınızdan sonra pg_hba.conf u biraz daha kurcaladım.
ident ile ilgili satırları kapatınca konsoldan

#psql -U postgres -d mydb

şeklinde sorunsuz olarak bağlanabiliyorum. Ancak pgaccess ile bağlanmak
istediğimde ekranda ve loglarda şu hatayı alıyorum.

ÖLÜMCÜL HATA:  "127.0.0.1" adresi, "postgres" kullanıcısı, "mydb" veritabanı
için pg_hba.conf içinde bir tanım yok, SSL yetkisiz

Dosyadaki "local   all          all          trust"  kısmı postgres
kullanıcısını da kapsamıyor mu ? Birşeyleri yalnış mı anladım acaba ?

Gerçi "local all postgres 127.0.0.1 trust" şeklinde de bir satır eklemeyi
denedim ancak ozamanda loglarda

LOG:  "/etc/postgresql/8.0/main/pg_hba.conf" dosyasında 87 satırında,
"127.0.0.1" simgesinde geçersiz giriş
ÖLÜMCÜL HATA:  Eksik ya da hatalı pg_hba.conf dosyası

hatasını alıyorum. Konsoldan sorunsuz bağlanırken pgaccess ile sorun yaşamam
biraz garip geldi. Fikirlerinizi bekliyorum.

Her ihtimale karşılık pg_hba dosyamıda aşağıya yapıştırıyorum. Yardımlarınız
için teşekkürler.

# DO NOT DISABLE!
# If you change this first entry you will need to make sure that the database
# super user can access the database using some other method. Noninteractive
# access to all databases is required during automatic maintenance
# (pg_autovacuum or daily cronjob).
#
# Database administrative login by UNIX sockets
##local   all         postgres                          ident sameuser

# TYPE  DATABASE    USER        CIDR-ADDRESS          METHOD

# "local" is for Unix domain socket connections only
##local   all         all                               ident sameuser
# IPv4 local connections:
##host    all         all         127.0.0.1/32          ident sameuser
# IPv6 local connections:
##host    all         all         ::1/128               ident sameuser

# Kendi tanımlarım

local   all          all                                trust

Cts 18 Haz 2005 15:28 tarihinde, Devrim GUNDUZ şunları yazmıştı: