Re: linux altinda veritabani uygulamasi programlamak

Ben de benzer bir konu üzerinde uğraşıyorum. Şimdilik vardığım sonuç :

Python + wxPython[1] + Firebird[2] + kinterbasdb[3]

Sonuçta Python'un üstün nesneye yönelim teknoljisi wxPython ile birleşince Delphi'den alışkın olduğumuz TDataset ve TDatasource gibi arabirimleri hızlıca yazmaya olanak sağlıyor.

Bu arada bahsettiğiniz işle uğraşan bir başka enterasan proje de DABO[4]. Yanlış anlamadıysam tam da bu tip bir DB destekli RAD ortamı sunmayı hedefliyorlar.

[1] : http://www.wxpython.org/
[2] : http://www.firebirdsql.org
[3] : http://kinterbasdb.sourceforge.net/
[4] : http://dabodev.com/

Saygılarımla,

Mehmet Seckiner yazmış:
Icinizde linux altýnda X'de, Master-Detay 1:N iliþkili
veritabaný formlarý içeren veritabaný uygulamalarý
programlayan kimse var mý?

Varsa bu iþ için tavsiye edilebilecek en pratik araç
hangisidir. Bu aracýn free olmasý gerekli ve
opensource olmasý da tabii ki çok iyi olur.
Ancak bildiðim kadarýyla gtk ve gnome uygulamalarý
için glade adýnda bir tool var ancak nesnelerinin
otomatik veritabaný iliþkisi yok. Yani benim bildiðim
bu. DBGrid tarzi nesne pek goremedim. Acaba Delphi ve
Visual Basic' te olan bu tarz bir nesneyi programlamak
çok mu zor ya kimse ihtiyaç duymuyor mu? Mesela acaba
OpenOffice in formlarýný kullanarak birþeyler
hazýrlayabilirim belki diye düþündüm. Combobox,
textbox gibi nesnelerin veritabaný alanlarýyla
kolaylýkla iliþkilendirebiliyoruz ancak grid tarzi bir
nesneyi orada da göremedim. Bu þekilde de 1:N iliþkili
birþeyler yapmak çok uðraþtýrýcý olacaktýr.

Tecrübelerinizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum.