Re: Xorg yansısı

Levent YILDIRIM yazmış:

Hi debian-user-turkish@lists.debian.org,

 Önemli bir xorg kaynağı olan debian.linux-systeme.com un yansısı
 ftp.tr.debian.org altında tutulmaya başlanmıştır. Ulaşmak için
 /etc/apt/sources.list dosyanıza aşağıdaki satırı eklemeniz yeterlidir.

deb http://ftp.tr.debian.org/debian-xorg sid main
deb-src http://ftp.tr.debian.org/debian-xorg sid main

merhaba,

hazır siz xorg ile ilgili bu haberi vermişken ben de önceden kafama takılan birşeyi ve xorg'un ftp.tr.debian.org'a girmesiyle ilgili birşeyi sorayım.

ftp.tr.debian.org resmi bir debian yansısı olduğuna göre, neden resmi olarak debian depolarında yer almayan xorg ftp.tr.debian.org'da yer alıyor? ve aslında buna paralel olarak ftp.tr.debian.org'da neden opera, postgresql,ubuntu,mrtg,ve hatta gentoo gibi dizinler ve bunların içinde rpm,tar.gz ve deb dosyaları bulunuyor? debian'ın bilmiyorum hangi ekibi bu işle ilgileniyor ama debian'ın bir yansıyı resmi olarak kabul etmesi için yansı içindeki debian dizinin gerektiği gibi olması yeterli mi? yani debian'ın bir yansıyı resmi olarak kabul edebilmesi için gerekli olan kriterler, yansı içindeki diğer dizinleri ve bu dizinlerin içeriğini önemsemiyor mu?

elbetteki bizim yansımız içindeki bu ek dizinler birçok kullanıcı için fayda sağlıyor, kaldı ki ben de debian-amd64 dizinini kullanıyorum, ama bu soruların cevaplarını da merak ediyorum.

bu arada sarge'nin duyurulması da hayırlı olsun, bütün kullanıcılar özellikle sunucuları için uzun zamandır bekleyen kullanıcılar için.

iyi çalışmalar.