Re: Debian-Thunderbird ile Mozilla-Thunderbird arasindaki fark nedir?

* Erçin EKER [2005-06-05 16:35:48+0300]

> Mozilla lisansına göre dağıtımlara giren firefox-thunderbird paketlemesi
> Mozilla Foundation'a ait değil ise (kendileri Deb paketi hazırlamıyor
> değil mi?) ismin değiştirilmesi lisans koşulu diye hatırlıyorum [*]. Bu

Degistirilmis eser olmasi kaydiyla soyledigin dogru.  Buna kismen benzer
lisans kosullari Apache 1.x'de de vardi: kodu degistirilmis Apache
sunucusunun baska bir isimle dagitilmasi gerekiyordu.  Sadece bir
tahmin, Red Hat bu nedenle (fazlaca yamaladigi) apache rpm'ini httpd
olarak (veya buna benzer bir isim altinda?) dagitmis _olabilir_.  Fakat
bu _yerel_ paketiyle ilgili durumu abartmamak lazim.  Yaklasimim su,
Mozilla Foundation bu konuda acik bir uyari yaparsa veya yapmissa (ki
biraz once arastirdim, Debian paketleri ozelinde oyle birsey bulamadim)
hatayi once RC'leyip kendimizi cezalandiririz. :-)  Apache paketlerinde
de boyle yapildi, degistirilmis olmasina ragmen Apache markasi korundu,
Apache vakfinin itirazi da olmadi.  Sunu unutmayalim, lisans
kosullarinin degerlendirilmesinde telif hakki sahibinin niyeti ve yorumu
da cok onemli, aksi halde Pine mesela, bu duruma dusmezdi.

> nedenle sanırım hatanın önceliği değiştirilmeli ve sarge'a girmesi
> gerekli.

Bunu yapamayiz, Sarge coktan firina verildi. :-)  Birkac gun icinde
duzeltilmis paketi yukleyecegim.  Sarge'in diger surumleri icin bunun
gerekli olup olmadigini ayrica birkac kisiye danisirim.