Re: mutt dan gönderdiğim maillerde türkçe karakter sorunu

 Merhabalar,

On Friday 03 June 2005 12:15, mehmet turkoglu wrote:
> http://www.debian-tr.org/?q=mutt-procmal-fetchmail-exim4 adresindeki belgeyi
> başarıyla uyguladım. Yalnız yahooya gönderdiğim maillerde türkçe karakterler
> bozuk çıkıyor. ".muttrc" dosyasın daki karakter seti kısmını "utf-8" olarak
> ayarladım subject kısmı düzeldi ama mesajın içeriğindeki kısmında türkçe
> karakterler bozuk çıkıyor. Buna bir çözüm bulabilir miyim acaba? Sorun
> yahoo'dan mı kaynaklanıyor?(gmail'i kullanıyorum)

 Yahoo üzerinden gönderilen e-postaların neredeyse tümü us-ascii karakter seti
ile kodlanmış olarak geliyor, içindeki 7 bit dışında kalan karakterler de
html entity formatında oluyor. Dolayısıyla bir tarayıcı ile yorumlamadığınız
durumda türkçe karakterleri görüntüleyemiyorsunuz.. Çözüm olarak procmail
marifeti ile yahoo'dan gelen e-postaların by-pass edilip adam edileceği bir
betik yazılabilir (&#unicode_numarasi; şeklindeki girdileri türkçe karşılığı
olan karakterler ile değiştirip e-postanın karakter kodlamasını da utf-8
olark düzenleyen basit bir betik olabilir bu).

 Selamlar.
--

 A. Murat Eren
 meren at uludag.org.tr
 http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/
 0x527D7293,
 7BCD A5A1 8101 0F6D 84A4  BD11 FE46 2B92 527D 7293

--
 Alan Cox sounds as if he hasn't followed the
 development of programming languages