Re: Firefox ve crash

On 02-Jun-2005 Thursday 23:33, Selcuk Erdem wrote:

> Eger eklenti eklediyseniz sorun buyuk ihtimalle oradan kaynaklaniyordur.
>
> Bazi eklentiler cokertiyor.
>
> S:E

Merhabalar,
bence bu tur durumlarda gelistiricilere bilgi vermek cok onemli, Linux bir cok
alternatif programin, kutuphanenin ve kullanicinin (!) bir araya gelmesi ile
olusan bir isletim sistemi, dolayisi ile olusan hatalarin tekrar edilmesi,
test edilmesi, bunu yaparken de "ayni sartlarin saglanmasi" epey zor oluyor.

Dolayisi sizin yerinizde olsam mutlaka sorunu debug (hata ayiklama) etmeye
calisirdim, bunun icin cok ust duzey bir bilgi birikimi de gerekmiyor.
Ornegin Mozilla tarayicilar icin gelistirilmis bir kendiliginden ayiklayici
mevcut. Talkback. Indirin yukleyin ve geri bildirim saglayin. Oralarda bir
yerlerde birileri bu hata bildirimlerinin gelmesini ve bunlari duzeltmeyi
bekliyorlar.
=====
There are currently 911 incidents waiting to be processed by the Talkback
server.
 The next incident id in the queue is 6337984 and was submitted on 2005-06-02
13:13:33.0
=====
:)

=====
What is Talkback?

If Firefox crashes, you'll see a program called Talkback appear, asking you to
send information about the crash. Asa Dotzler of mozilla.org has written a
good explanation of what Talkback is:

Talkback is a client application and server (plus server infrastructure and
development/administration people) contributed to mozilla.org by Netscape.
mozilla.org, many years ago, agreed to make an exception and include this
product with our binary nightly and milestone distributions even though it's
not open source because it provides huge value in debugging and isolating
stability issues. Talkback has been used to identify and debug thousands of
major crash bugs in Mozilla over the years and we're very happy to be able to
include it in the Firefox testing builds.
=====

Talkback ayrica sizin hataniz ile karsilasmis baska kullanicilar var mi diye
arama yapmanizi ve eger cozulmusse cozum yolunu bulmanizi da sagliyor.
  - http://talkback-public.mozilla.org/talkback/fastfind.jsp

  Sorunun bir parcasiysaniz, cozumun de olmalisiniz :)

--
R. Tolga KORKUNCKAYA
FORSNET Bilgi Teknolojileri