Re: Re: Mutt hakkinda birkac soru

Merhaba,

On Sat, May 28, 2005 at 12:30:18AM +0300, Fatih ARSLAN wrote:
> [...]
> yapilmasi lazim. Linux ayni linux oldugunda göre, bununda kesin bir
> ayari vardir.
>
> Procmail'den yine ayarladim, bazi seyleri.
> Simdi listelerden gelen maileri, dosylarina gönderiyor.
>
> mutt -y komutu ile de, mailbox'larimi görebiliyorum.
>
> biras arastirdim, c tusu ile mailboxlar arasinda gezebiliyormusum.
> Ama yardi menüsünden, change-folder komutuna, herhangi bir tus
> atilmadigi gösteriliyor. Mutt'un ama, herseyi degistimre imkani oldugunu
> duydum. Ozaman c tusunun da calismasini sagliyabilirim herhalde.

"c" tusu aslinda "Change Directory" yapar. Mutt'da istedigin tusa farkli bir islev
yuklemek icin "key binding" anahtar kelimeleri ile arama yapip sonuca ulasmayi
deyebilirsin. BEn mutt'da key binding kullanmadigim icin nasil olacagina dair somut
bir ornek veremiyorum. Ancak "bind" ile baslayan tanimlamalar ile bu mumkun.

Simdi soyle yapalim; Mail dosyalarini tutugun dizini ve dosya isimlerini muttrc
icerisinde belirtelim.

Mesela dizin ismi "mail" ve bu dizin icerisindeki dosya isimleri de "sent-mail",
"debian-liste" vs. olsun. Muttrc icerisinde;

set folder=~/mail/
mailboxes  =sent-mail =debian-liste

seklinde tanimlama yapalim. Bu durumda Mutt'u, "mutt -y" ile baslatirsan karsina
sent-mail, debian-liste gibi maillerinin tutuldugu dosyalar gelecek. Oradan secim
yaparak maillerini kontrol edebilirsin.

Dosya degistirmek istediginde ise "c" tusu ile dizine (~/mail gibi) gecip oradan
dosyalarini secebilirsin.

> Birde simdi, bunu mailto yaparak yoluyorum.Ilginc yani ise, RE: artik oluyor.Yani bu
> gönderdigim mail, sizin yoladginiz mailden sonra gelmesi lazim herhalde.Nasil oldugunu
> anlamadim, ama oldu. Eger kazasi, belasiz
> gelirse. Is tamamdir :)

Simdi burada farkli bir sorun daha var. Bu tur durumlarda yani, mutt'u calistirdigin
sistem uzerindeki kullanici adi ile mail gondermeyip, farkli bir kullanici ile
Debian listesine mail iletmek istediginde my_hrd ile ismini ve email adresini belirtmen
daha sonra da bunu "envelope_from" olarak isaret etmen gerekir. Yani;

my_hdr From: Fatih Arslan <sabutay@gmail.com>
set envelope_from

satirlari .muttrc dosyasinda olmali. Gerci sen mutt ile bu sekilde mail gonderebildigine
gore bu kisimdaki problemi bir sekilde halletmisin. Ya da senin mutt daki yapin
benim anladigimdan biraz daha farkli, onun icin bu kisim sorun cikarmadi. Daha sonrasinda;

set followup_to
set honor_followup_to=yes
lists debian-user-turkish@lists.debian.org

ifadelerini de ekle. "lists" tanimlamasini da yaparak listeden gelen maillere
"Shift + L" ile Reply yapabilmen gerekir.

Mutt cok ustun yeteneklere sahip bir MUA'dir. Zaman icerisinde ihtiyaclarina gore
olusacak .muttrc dosyasi sayesinde ustun bir konfora sahip olacaksin.

Google uzerinden ulasabilecegin farkli .muttrc dosyalarini da incele. Cok guzel,
farkli ip uclari yakalayabilirsin.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin