Re: mbr'ye grub'u tekrar yuklemek

Tekrar merhabalar,

Epostanıza tekrar gözüm ilişti, sanırım ordaki sorununuz şu. "man
chroot" tan bakarsak şöyle bir tanım var:

NAME
       chroot - run command or interactive shell with special root directory

SYNOPSIS
       chroot NEWROOT [COMMAND...]
       chroot OPTION

DESCRIPTION
       Run COMMAND with root directory set to NEWROOT.

Buradaki, benim de kullandığım zaman düştüğüm yanılgı, chroot komutunu
verdikten sonra "root" un değişeceği idi. Bu doğru değil.

Dikkatli okursanız, diyor ki: "Run COMMAND with root directory set to
NEWROOT." Yani "KOMUT' u kök dizinini YENİKÖK' e çevrilmiş olarak
çalıştır."

Buradaki can alıcı nokta "komut" un büyük harfle yazılmış olması. Büyük
harfle yazıldığı zaman bu demektir ki, komut satırından chroot' a
gönderdiğiniz KOMUT bu şekilde çalıştırılacaktır, bundan sonraki
vereceğiniz komutlar değil...

Bu yüzden sizin:

# chroot /mnt/hdb1

# gub-install /dev/hda

yerine

# chroot /mnt/hdb1 gub-install /dev/hda

demeniz gerekmektedir... Bir de böyle deneyin, muhtemelen çalışcaktır.
Çünkü aldığınız "The file /boot/grub/stage1 not read correctly." hatası
da buna işaret etmekte.

Can Kavaklıoğlu.