Re: mono develop

On Tue, 2005-05-24 at 02:20 +0300, Serdar Karacay wrote:
> Merhaba Debian'cılar,

Merhaba,

> soru şu mono hakkında fazla bilgim yok ve ingilizcem biraz kıttır ama
> programcılık terimleri anlayabiliyorum anlamışsınızdır mono ile türkçe
> kaynak bulamadım sadece Enver Bey'in anlattıgı seminer var.
> Belgeler.org  da arattım bulamadım.Bide csharpnedir.com da mono ile
> bilgiler var.

Haklısınız, Mono ile, daha doğrusu genel anlamda Linux altında
programlama ile ilgili Türkçe bilgi ve belge pek az. Programcılar,
sıradan kullanıcılara kıyasla azınlık olduklarından ve çoğunun İngilizce
bilmesi beklendiğinden bu konuda Türkçe belge hazırlanması ile uğraşmak
bence anlamlı değil.

> Ama onlar bana biraz küçük kalıyor mono kütüphanesini nerden alıyor ve
> ben bu kütüphanelerime kendi sınıflarımı ve fonksiyonlarımı eklemeyi
> düşünüyorum bunu .net te yapabiliyordum. Kütüphane nasıl
> yapılandırılır bunlar benim performans için önemli test toolları var
> mı. Mesela .net teki gibi sunucu apache oluyormu web servislerini
> kullanabiliyormuyuz ben bütün uygulamalrımı web servislerini
> kullanarak platformun bagımsızlıgını dahada güçlendirim.
> Simulatorlara izin veriyormu. Yani mobil uygulama.

İngilizce ama sorularınızın tamamına yanıt içeriyor:

        http://www.mono-project.com/FAQ:_General
        http://www.mono-project.com/FAQ:_Technical
        http://www.mono-project.com/FAQ:_ASP.NET
        http://www.mono-project.com/ASP.NET
        http://www.go-mono.com/docs/

Bu aralar zaman fakiriyim, belki listeden başka arkadaşlar buradan
sorularınıza yanıtları toplayıp tercüme edebilirler.

İyi eğlenceler,
--
.O.
..O   Enver ALTIN                   |   http://skyblue.gen.tr/