Re: Java kurulumu, Ubuntuguide den yaparak hatti mi ettik ?

Merhabalar,

Yaptıklarınızdan anladığım kadarıyla güzel bir yol izlemişsiniz. Bu
yaptığınız daha çok "Linux" yolu oluyor diyebiliriz herhalde : ) Daha
debian olan yol bir .deb paketi yüklemek ile olabilir.

Nasıl yaptığımı tam hatırlamıyorum ancak, şimdi baktığımda bu iş için
tam bir istenenebilecek paketi göremedim. (Yükleyebileceğiniz paketleri
görmek için, apt-cache search aradığınızpaketinadı , yada
packages.debian.org dan bakabilirsiniz.)

Görebildiğim kadarıyla free-java-sdk isimli bir paket var. Bunu

# apt-get install free-java-sdk

komutuyla yükleyebilirsiniz. Ancak gördüğüm kadarıyla siz SDK ("Software
Development Kit") -galiba java 1.5 de buna JDK demişler- değil JRE
yüklemek istemişsiniz ("Java Runtime Environment"). SDK (JDK) nın içinde
JRE de var tabiki ama hem gereksiz yükleme yapmaya gerek yok, hem de bu
Sun' dan çıkan bir paket değil gibi gözüküyor. Bu nasıl olcak? Sanırım
bunun için

http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp

adresindeki "JRE 5.0 Update 3  includes the JVM technology" isimli
bağlantıdan ulaştığımız,

"Linux self-extracting file  (jre-1_5_0_03-linux-i586.bin, 15.80 MB)"

satırlı dosyayı indirmemiz lazım. Ondan sonra da sizin yaptıklarınızı
yapmak lazım herelde : )

Ama benim tereddüt ettiğim yaptığınız fazladan komutlar. Onlar olmadan
da olması lazım gibime geliyor, çünkü bu "self-extracting file" demesi,
o işleri kendi yaptığı anlamına geliyor olabilir.

Sonuçta cevap şöyle oluyor, siz doğru şeyler yapmışsınız. Ancak
düşündüğünüz gibi bunun "daha debian bir yolu olabilirdi", bir .deb
paketini apt-get install, komutuyla yüklemek. Ancak Sun böyle bir paket
sağlamadığı için, free-java-sdk ile yetinmek durumunda kalıyoruz.
Bildiğim kadarıyla o da her işi görüyor.

Yaptıklarınızın doğru/tam olup olmadığını anlamanın en iyi yolu, her
zamanki gibi denemektir. İçinde java olan bir sayfaya girin, konsoldan

java

diye komut yazın, eğer çalışıyorsa, herşey tamamdır.

Saygılar

Can Kavaklıoğlu