VMware 5 ve sorunlar

Selamlar,
http://download3.vmware.com/software/wkst/VMware-workstation-5.0.0-13124.tar.gz
adresinden indirdiğim wmware workstation 5'i kurmaya çalışıyorum. Ancak
sanırım kernel modülleri ile bir anlaşmazlığı var.

Sıkıştırılmış dosyayı açtım, içindeki perl kurulum betiği ile kurulumu
tamamladım ve bana vmware-config.pl  yardımıyla vmware'i yapılandırmam
gerektiğini söyledi.
Yapılandırma sırasında "Trying to find a suitable vmmon module for your
running kernel." kısmına geldiğimde bana gerekli vmmon modülünün olmadğını
aşağıki kısımda da bunu derlemek için gcc sürümünün uyuşmadığını söyledi.
Google'da ufak bir arama ile bunun aşılabileceğini ancak yine de uygun gcc
sürümünün iyi olacağını öğrendim. Listede de bu konu daha önce
tartışılmış. Buraları geçerek kernel header dosyalarımın yerini gösterdim.
Burada bir hata[1] alıyorum ve kurulum iptal ediliyor.

Ben kernel 2.4 kullanıyorum. Ancak hatada "Using 2.6.x kernel build
system." satırı gözüme ilişti. "Kernel 2.4 kullanıyorum bu neden 2.6 için
derlemeye çalışıyor?" gibi sorular kafamda ampüller şeklinde belirirken
ilgili Makefile'a bir göz atmayı denedim.
VM_KBUILD gibi bir değişken 26 olarak atanmış ve alt satırlarda da bu
değişkene göre derleme yapılıyor. Bunu 24 olarak değiştirdim ve artık
"Using 2.4.x kernel build system." gibi bir mesaj alabiliyorum. Ancak
takip eden hatalar hâla aynı.

Listedeki konularda ve Sarge kitabında[2] gayri resmi bir yansıdan
vmware-modules /vmware-source dosyalarını indirmem gerektiğini öğrendim.
Daha sonra bu inen modüllerin zaten derlemeye calıştığım vmmon modülü ve
ek olarak vmnet modülü olduğunu öğrendim. Belirtilen şekilde dosyayı
indirip, /usr/src/modules altından işlem yapmayı denedim, ancak yine aynı
hatayı aldım. ilgil kernel sürümüme uygun kernel-headers paketlerim kurulu
ancak aşağıdaki hatayı alıyorum. Kernel source indirip denemek
istemiyorum, dial-up'la çok zor olacak + yeni kernel'da bir çok modülü
tekrar yüklemem gerekecek.

"Bu aşağıdaki hatalar tam olarak neden kaynaklanıyor ? kernel header
içinde "arch/i386/Makefile" gibi bir dosya yok. Bu source paketinde var
mıdır ? bunu indirsem sorun çözülür mü ? Kernel 2.4'den kaynaklanan bir
sorun mudur ? Daha önce kernel 2.4'e vmware kurmayı deneyen oldu mu ?"
gibi dağınık sorularıma cevap aramaktayım.

yaklaşık 4 saatlik bir vmware download'undan sonra çalışmayınca toplamak
zor oldu biraz :)

[1]
What is the location of the directory of C header files that match your
running
kernel? [/usr/src/kernel-headers-2.4.27-1-686/include]

Extracting the sources of the vmmon module.

Building the vmmon module.

Using 2.6.x kernel build system.
make: Entering directory `/tmp/vmware-config5/vmmon-only'
make -C /usr/src/kernel-headers-2.4.27-1-686/include/.. SUBDIRS=$PWD
SRCROOT=$PWD/. modules
make[1]: Entering directory `/usr/src/kernel-headers-2.4.27-1-686'
Makefile:268: arch/i386/Makefile: Böyle bir dosya ya da dizin yok
Makefile:551: Rules.make: Böyle bir dosya ya da dizin yok
make[1]: *** Hedef `Rules.make' i derlemek için  hiçbir kural yok. Durdu.
make[1]: Leaving directory `/usr/src/kernel-headers-2.4.27-1-686'
make: *** [vmmon.ko] Hata 2
make: Leaving directory `/tmp/vmware-config5/vmmon-only'
Unable to build the vmmon module.

For more information on how to troubleshoot module-related problems, please
visit our Web site at
"http://www.vmware.com/download/modules/modules.html"; and
"http://www.vmware.com/support/reference/linux/prebuilt_modules_linux.html";.

Execution aborted.