Gaim-VV ve MSN Video

Daha önce bahsi geçmişmiydi bilmiyorum ama maillerde bulamadım.

sources.list e

deb http://people.debian.org/~smimram/debian unstable main
deb-src http://people.debian.org/~smimram/debian unstable main

ekleyerek gaim-vv yi kurdum.

Daha sonra MSN e login olduğumda View Web Cam menüsünün aktif olarak
gelmediğini gördüm.
Yahoo için ise aynı menü aktif olarak gelmiş durumda (Gerçi onda da
görüntü alabilmiş değilim).
Bir mail list te ise şu tarz bir yazı gördüm.

> 3. Gaim i acip. tercihler - eklentilerden - j2k codegi ve linphonu
enable
> edin ve herhangi birine sag tiklayin degisikligi göreceksiniz.

ama eklentiler arasında j2k ve linphone gibi şeylere rastlayamadım.
j2k dan kasıt Java ise yüklü makinemde (Serdar Aytekin'in yazdığı
dökümandaki gibi yüklemiştim) ve linphone için de dkpg ile aradığımda
çıkan sonuç şu

irun:/home/leoman# dpkg -l | grep linphone
ii  liblinphone0   0.12.2-3       Linphone sip phone's library
ii  liblinphone0-d 0.12.2-3       Linphone sip phone's library
ii  liblinphonegno 0.12.2-3       Linphone sip phone's library (with
gnome sup
ii  liblinphonegno 0.12.2-3       Linphone sip phone's library (with
gnome sup
ii  linphone       0.12.2-3       A sip phone
ii  linphone-nox   0.12.2-3       A sip phone

bakmam/yapmam gereken neler vardır.

Bu arada bu görüntü almak için var anladığım kadarıyla aynı şekilde gaim
üzerinden ben görüntü gönderebiliyormuyum.

Saygılar

Leoman - leoman{at}leoman{dot}gen{dot}tr
Sys Adm. & Software Developer

Debian, it's an addiction