Re: Encfs

On Wed, 2005-05-11 at 18:13 +0300, Mehmet Türker wrote:
> Selam;
> Encfs kurdum ve bir dizini şifrelemeye çalıştığımda
> encfs /home/mturker/Backup /home/mturker/backup
>
> Hata vermiyor ama şifresiz dizine baktığımda hiç bir dosya
> göremiyorum, şifreli olduğunu düşündüğüm dizine bakınca da eski
> dosyalar orda olduğu gibi duruyor. Fuse'u modul olarak yüklemiş
> durumdayım. Nasıl bir sorun olablir ? Bütün arşivleri taradım, hiç bir
> şey bulamadım. Fazlamesai de birisi sormuş ama yanıt alamamış.
> Bir de kendi kullanıcımı fuse grubuna dahil etmeme rağmen şifrelemeye
> [...]

Merhaba,
encfs dogrudan eski dosyalarinizi sifreliyor mu bilemiyorum,
temel gorevi sifreli bir dizini yerlestirmek.
o nedenle Backup dizinine dogrudan hicbirsey yazmayin.
yani encfs'in ilk parametresi ya zaten sifrelenmis saf verinin oldugu
dizin olsun, ya da ilk seferinizse bos olsun.

ayrica isimleri biraz daha anlasilir verebilirsiniz

mkdir ~/yedek-saf ~/yedek
encfs /home/mturker/yedek-saf /home/mturker/yedek

sonra isterseniz Backup'inizi yedek icersine tasiyabilirsiniz
fusermout -u ile kaldirip, tekrar encfs ile yerlestirdiginizde
dosyalariniz tekrar okunur hale gelir (yedek altinda)
~/yedek-saf icersinde ise okunmaz halleri bulunacak, oraya dokunmayin.

--
-aab
http://www.bayazit.net/alphan/