Mplayer kurarken codec konusunda ne yapmak gerek?

merillat deposunu ekledim.
Ve mplayer de yüklemeyi düsünüyorum. Sadece aklima takilan.
Depoda w32codecs diye birsey var.

Simdi ben bunu kurduktan sonra, ek codeceler kurmam lazim mi?(her türlü filmeri izlemek icin,avi,wmv,dvix,mpg4) Yoksa hic buna yanasmadan, mplayerin sitesinden codeceleri indirip kendim derleyim mi?
Bunu yapsam yukaridaki w32codecs paketi lazim olur mu?

Yoksa baska cözümler varmi.
Mesala xine yüklesem, onun icin de codec sikintisi yasarmiyim?
Yoksa debian-depolarinda xine-codecleri varmi?

Cok soru sordum, ama bunu yaparken, emin adimlar atmak istiyorum.
Suanki debian sistemin cok temiz. Bosuna kirletmek istemem.

Xfce 4.2.1 kullaniyorum, sistemde ne gnome de kde var.

Saygilar
Fatih Arslan