Acemi Sürücüden Debian Sorunları

---------- Forwarded message ----------
From: Oğuz YAĞBASAN <kaptanoguz@gmail.com>
Date: May 9, 2005 2:50 PM
Subject: Acemi Sürücüden Debian Sorunları
To: debian-user-turkish-request@lists.debian.org

Acemi bir linux kullan?c?s?ndan seçme sorunlar:

1. Yukarida da gördügünüz üzre yazilarimi Türkçe yazamiyorum.
Sistemim Debian Sarge 3.1 (Kernel 2.6.8) ve Masaüstü yöneticisi de KDE 3.2 Tr

2. TV Kartimi Debian da göremiyorum.
   Compro VideoMate PVR/FM TV kartim var. Tuneri Philips SAA7130

   Diger sistemlerde tv karti otomatik olarak görülüp TV uygulamalari yükleniyordu. Debian da tv karti yokmus gibi davraniyor.

   Bu karti Mandrake ve Knoppix de de kullanamadim.
   NOT: TV Karti üreticisinin Net Sitesinde Linux Driver yok. comprousa.com

   Bu karti Sadece PARDUS sorunsuz ve hicbir ayar istemeden çalistiriyor...

3. Connexant Chipsetli bir softmodemim var. (HSF) Nette yaptigim aramalar sonucu linuxant sitesinden modemin sürücüsünü cnxinstall.run, deb paketi ve rpm paketi olarak indirdim.
   Tabii ki baska bilgisayardan.
   KPackage ve Synaptic Package Manager ile kurmayi denedim ama olmadi.
   NOT : Daha önce Mandrake 9.1 ve Gelecek Linux de (Kernel 2.4.x) bu modemi kullanabiliyordum.

4. Debian Sistemimi her baslattigimda hdd lerimi yeniden mount etmem gerekiyor. Bunu otomatik olarak yaptirabilir miyim?
   Yoksa -Burasi Debian Kendin psir kendin ye- mi diyeceksiniz??