Re: Grubsplash ve Bootsplash

Merhaba,

Cum, 2005-05-06 tarihinde 20:06 +0300 saatinde, Selim YAŞAR yazdı:
> evet yine ben :-)
> dün akşam serdar beyin sitesindeki grub ile ilgili yazısını
> okuydum.Dedimki ben de deneyeyim belki bişeyler beceririzde pc miz
> şenlenir :-( Ama olmadı yazıdaki linki source.list e ekledim ve hata
> verdi..sanırım o link artık aktif degil.Birde bootsplash ı denedim
> apt-get install bootsplash yazdım ve birşeyler kurdum ama degişen bişey
> olmadı bunun için ne yapmam gereliyor..yazarsanız sevinirim.

apt-get instal grub-splashimages

/boot/grub/menu.lst dosyaniza asagidaki biceme uygun sekilde kayit
girin.

splashimage (hdX,Y)/boot/grub/splashimages/debsplash.xpm.gz

Bu satirdaki;

X: hd0, hd1 gibi bir deger
Y: disk bolumunu gosterir.

ornek olarak (hd0,4) birinci diskin 5. bolumunu isaret eder.

Grub ile ilgili belgede bunlarin aciklamasi var zaten.

Dilerseniz debsplash.xpm.gz yerine /boot/grub/splashimages/ altindaki
farkli resimleride kullanabilirsiniz.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin